سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: با تلاش مامورین یگان حفاظت، شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال دستگیر شدند.

نعمت الله جوانمردی گفت: با تلاش مامورین یگان حفاظت و همچنین محیط‌بانان این اداره سه نفر از شکارچیان و صیادانی که به شکار شبانه و روزانه پرندگان وحشی در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال کرده بودند، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شهرستان شدند.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال می گوید: مامورین یگان حفاظت همچنین فردی که با استفاده از شیوه بسیار خطرناک موسوم به "شودام" اقدام به زنده گیری کبک‌های منطقه در روستای ونن می کرد دستگیر و تحویل قانون شد.

 به گفته او، در این شیوه بسیار خطرناک که به جرات می توان آن را نسل کشی حیات وحش عنوان کرد، صیادان با بکارگیری نورافکن و استفاده از تور اقدام به زنده گیری کبک میکنند و از این افرد لاشه ۸ قطعه کبک سر بریده شده  کشف و ضبط شد.

 جوانمردی می گوید: شکار شبانه حیوانات وحشی در زمان استراحت حیوان توسط برخی از افراد مختلف بدترین روش شکار وحوش است که بیشترین صدمه را به حیات وحش وارد می‌کند.

به گفته سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال از مجموع هشت قطعه کبک شکار شده توسط غارتگر وحوش دو قطعه ماده و شش قطعه نر است که با از بین رفتن ماده‌ها بقا و ازدیاد نسل این حیوان نیز از بین می‌رود.

او با تاکید براینکه صدور پروانه صید و شکار پرندگان تا اطلاع ثانوی ممنوع است، گفت: در هفته جاری ماموران یگان حفاظت این اداره علاوه بر متلاشی کردن باند شکارچیان شبانه موفق به دستگیری دو شکارچی متخلف دیگر شدند.

جوانمردی می گوید: همچنین با تلاش محیط‌بانان یک شکارچی که با استفاده از یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و قاچاق در روستای نمهیل در منطقه حفاظت شده آق داغ واقع در بخش خورش رستم این شهرستان اقدام به شکار غیرمجاز وحوش کرده بود دستگیر و تحویل مقام قضایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.