آیت الله حسینی بوشهری:

اغتشاشات تهدید کننده امنیت کشور است

امام جمعه قم گفت: اغتشاشات تهدید کننده امنیت کشور است و مسئولان باید نسبت به آن چاره اندیشی کنند.

 آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم  با بیان اینکه در سال‌های بعد از انقلاب هر توطئه‌ای که در کشور رخ داده است، سرنخ آن به آمریکایی‌ها باز می‌گردد، گفت: کودتای ۲۸ مرداد در برابر دولت قانونی دکتر مصدق، تلاش برای جلوگیری از وقوع انقلاب و حوادث دوران جنگ و تحریم همه حاکی از دشمنی آن‌ها با مردم ایران است.

خطیب جمعه قم افزود: کودتای نوژه، حمله طبس، ترور سردار شهید سلیمانی، حمایت از منافقین خلق، ترور دانشمندان هسته‌ای و اموری از دیگر مصادیق دشمنی آمریکا با کشور ما به شمار می‌رود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به برخی از جنایات آمریکایی‌ها بیان کرد: آنان از تروریست‌هایی که هفده هزار نفر از مردم ایران را ترور کردند حمایت می‌کنند.

او با بیان اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها می‌خواهند با ایجاد آشوب در ایران، خودشان را در زمستان سرد، گرم کند، گفت: آمریکا بداند این ملت دست از انقلاب و رهبری بر نخواهد داشت.

امام جمعه قم با بیان اینکه آمریکایی‌ها حرف‌هایی ضد و نقیض می‌زنند، افزود: آنان می‌گویند ما طرفدار ملت ایران هستیم، اما گویا منظور آنان از ملت ایران فقط اغتشاشگران است و سیل جمعیت مردم ایران در راهپیمایی امروز ملت ایران حساب نمی‌شوند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: آمریکا طی یک قرن گذشته بیش از ۶۰ کودتا در جهان انجام داده و کارنامه بدکاری آن‌ها در مقابل چشم همگان قرار دارد.

او تاکید کرد: به دانشجویان، دانش آموزان و سایر افراد برادارنه می‌گویم که آن‌ها از شما استفاده ابزاری می‌کنند و بلافاصله بعد از رسیدن به اهدافشان شما را کنار خواهند زد.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه دانشجویان باید به دنبال علم و دانش باشند، گفت: در حالی که این کشور به پیشرفت و تکنولوژی نیاز دارد، دشمن می‌خواهد با ایجاد آشوب دانشگاه‌ها، فرآیند تولید علم را به تعطیلی بکشاند.

او تصریح کرد: اغتشاشات تهدید کننده امنیت کشور است و مسئولان باید نسبت به آن چاره اندیشی کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به برخی حوادث تاریخی ۱۳ آبان گفت: تبعید امام خمینی (ره) در سال ۴۳ از ایران به ترکیه و یورش نظامیان پهلوی به صف دانش آموزان در سال ۵۷ به همراه تسخیر لانه جاسوسی نقاط عطف این روز تاریخی هستند.

امام جمعه قم با بیان اینکه ۱۳ آبان نشان از سابقه تاریخی مخالفت دانش آموزان با آمریکا دارد و دانش آموز تراز انقلاب شهدای دانش آموز است، بیان داشت: جای تعجب است دانش آموزی امروز در زمینی که آمریکا طراحی است، بایستد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت گنجاندن اسناد به‌دست آمده از لانه جاسوسی آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها باید محقق شود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: تقابل و مخالفت علنی امام راحل با قانون کاپیتولاسیون در سال‌های پیش از انقلاب و تبعید ایشان به ترکیه نشان از سرسپردگی رژیم پهلوی به ایالات متحده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار