همایش مدیران دفاتر فنی کشور فرصتی برای تبادل ایده ها، تجارب و گفتمانی تاثیر گذار

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همایش مدیران دفاتر فنی کشور فرصت مناسبی برای ترویج یک گفتمان تاثیر گذار، تبادل نظرات و ایده های مدیران و کارشناسان برای میهن اسلامی و خدمت به مردم است.

سیدعلی احمدزاده در همایش مدیران کل دفاتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری های کشور در یاسوج، اظهار داشت: بهره گیری از تجارب، ایجاد تبادلات و اطلاعات راهبردی برای رفع نقایص و ضعف ها و در عمل رسیدن به شیوه صحیح تر و عملکرد بهتر می تواند از مزیت های این همایش باشد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: به دلیل کمی فرصت ها و هزینه ها و اما بالا بودن نیازها در حوزه عمران می طلبد تا دفاتر فنی استانداری ها در بررسی مسائل و مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب، جهت تسهیل امور به خصوص پروژه‌های عمرانی موثرتر و علمی تر عمل کنند. 

استاندار به شرایط اقلیمی و توپوگرافی استان پرداخت و گفت: به دلیلی کوهسانی بودن هزینه های ساخت و ساز در این استان فوق العاده بالاست و برای جاده سازی، گازرسانی و آب رسانی به روستاهای استان تقریبا ۶ برابر متوسط کشور باید هزینه شود و برای تامین اعتبار با مشکل مواجه هستیم.

استاندار با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد یک درصد جمعیت، یک درصد خاک کشور و بین ۲۰ تا ۳۰ درصد نفت کشور و نزدیک به ۱۰ درصد آب کشور را دارد، اما از این مزیتها و ظرفیتها بهره ای نبرده ایم.

احمدزاده عنوان کرد: گچساران سرشار از مخازن نفت ایران است اما با نرخ بیکاری بالا مواجه است و برای خدمات رسانی  با مشکلات و کمبودمواجه است .

وی ابراز داشت: در شهرستان بهمئی ۸۵ حلقه چاه نفت وجود دارد اما مردم از مزایای آن کاملا بی بهره اند.

استاندار با اشاره به منابع آبی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با اینکه در این استان سه سد بزرگ وجود دارد که در خروجی استان قرار دارند اما مردم استان از آن ها بهره مند نیستند. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: به برکت انقلاب اسلامی خدمات زیادی در این استان انجام گرفته و بیشتر جاده های آن مربوط به بعد از انقلاب است اما هنوز کمبودها و مشکلات در استان بسیار است.

دکتراحمدزاده گفت: در فصل بارش ها  راه روستایی حدود ۲۸ روستای استان همچون مورزرد زیلایی و سیلاب کلوار به مدت چهار تا ۶ ماه به واسطه بارش ها و خاکی بودن قطع می شود.

وی تصریح کرد: در منطقه پهنوک حتی ماشین های کمک دار هم به سختی می روند و مردم روستاهای آن منطقه با مشکلات جدی روبرو هستند.

استاندار با بیان اینکه، خیلی از مناطق استان هنوز کم برخوردار هستند و امکانات ضعیف و جوابگو نیست،افزود: حتی زیبایی های استان هنوز پنهان است و توانمندی های گردشگری استان ناشناخته مانده اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از محل سفر ریاست جمهوری اعتبارات خوبی اختصاص یافت اما تخصیص ها کافی نیست.

احمدزاده اضافه کرد: به علت کمبود تخصیص ها در بحث جاده ها کارهای زیادی نتوانستیم انجام دهیم و متاسفانه به اهدافی که داشتیم نرسیدیم.

وی اظهار داشت:  اما با این حال و با وجود مشکلات اعتباری که وجود دارد کار زیادی در دست انجام است و می توان گفت که استان تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: از محل اعتبارات سفر دولت کارهای زیرساختی زیادی آغاز شده است و رئیس جمهور به وزرا دستور داد که توجه ویژه به این استان شود.

احمدزاده بیان کرد: در این نشست ها انتظار می رود راهکارهای اجرایی برای برون رفت از مشکلات مردم ارائه شود.

احمدزاده با اشاره به مشکلات استان های حوزه زاگرس نشین تاکید کرد: از این فرصت برای خدمت به مردم استفاده و کار جهادی انجام شود تا مشکلات استان های دامنه های زاگرس رفع شود.

همایش مدیران کل دفاتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری های کشور و مدیران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان های  کشور در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد که از عصر روز چهارشنبه آغازش شد تا عصر امروز پنج  شنبه با دستور کارهای مختلف ادامه داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.