پوتین: ۳۱۸۰۰۰ نفر بسیج شدند، این تعداد بیشتر خواهد شد

رئیس جمهور روسیه با اشاره به تکمیل ظرفیت بسیج عمومی از افزایش تقاضای داوطلبان برای حضور در ارتش خبر داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز جمعه فاش کرد که تعداد افراد بسیج شده برای حضور در ارتش روسیه به ۳۱۸ هزار نفر رسیده است و افزود که انتظار می‌رود داوطلبان بیشتری در دوره آینده به آن بپیوندند.

او در مراسم روز وحدت ملی روسیه گفت: ما در حال حاضر ۳۱۸۰۰۰ نیروی بسیج داریم. چرا ۳۱۸۰۰۰؟ به خاطر داوطلبان. تعداد داوطلبان کاهش نمی‌یابد. از این تعداد، به نظر من، ۴۹۰۰۰ نفر در حال حاضر در ارتش هستند و ماموریت‌های رزمی انجام می‌دهند. بقیه هنوز درگیر آموزش هستند.

پیش از این وزارت دفاع روسیه از پایان بسیج در سراسر این کشور خبر داده بود، زیرا به سهمیه مورد نظر سربازگیری رسیده است.

پیش‌تر اوایل ماه جاری پوتین در اظهاراتی راه‌حل مسالمت‌آمیز برای حل بحران در اوکراین را برای کشور‌های غربی بی‌معنی دانست، در ادامه اعلام کرد که یک بسیج نظامی جزئی در روسیه تشکیل شده است و گفت: «فقط شهروندانی که در نیرو‌های مسلح خدمت کرده‌اند و دارای تخصص‌های خاص نظامی و تجربه مرتبط باشند، مشمول خدمت اجباری خواهند بود. امروز تصمیم بسیج نسبی ارتش را امضا کردم و شورای فدراسیون روسیه را از این تصمیم مطلع خواهیم کرد. دستور بسیج نسبی به دولت این امکان را می‌دهد که به سرعت مکانیسم‌های تحقق خواسته‌های وزارت دفاع را تغییر دهد.»

پوتین اعلام کرد با توجه به افزایش درگیری‌ها در منطقه خرسون که ماه گذشته از اوکراین به روسیه الحاق شده است، غیرنظامیان این منطقه باید تخلیه شوند.

رئیس جمهور روسیه گفت: «اکنون کسانی که در خرسون زندگی می‌کنند باید از این منطقه که تحت خطرناک‌ترین فعالیت‌های نظامی قرار گرفته تخلیه شوند، زیرا غیرنظامیان نباید متحمل عذاب شوند».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار