نماینده ولی در استان و امام جمعه کرمانشاه ایران را قدرتی بلامنازع در منطقه خواند و گفت : کشورمان از آشوب‌های اخیر هم به مانند فتنه‌های گذشته عبور خواهد کرد.

آیت الله مصطفی علما نماینده ولی در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته (۱۳ آبان) کرمانشاه، با اشاره به سالروز ۱۳ آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، گفت : آمریکا هرساله از گرامیداشت این روز در بین دانش آموزان، دانشجویان و مردم ایران عصبانی می‌شود، چراکه زمانی این سرزمین جولانگاه آمریکایی‌ها بود و پس از این اتفاق آن‌ها را از کشورمان بیرون کردیم.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دروغ تسخیر لانه جاسوسی را سرآغاز چالش بین ایران و خودشان می‌دانند، گفت: اینکه آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند شروع دشمنی ما با آن‌ها از تسخیر لانه جاسوسی بوده یک دروغ است، چراکه شروع این دشمنی به حدود ۷۰ سال پیش برمی گردد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: آمریکایی‌ها در ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ زمانی که نه ولایت فقیهی بود و نه اسلامی در ایران حاکم بود، دولت مصدق را که فردی ملی گرا بود و مردم همه او را می‌خواستند، با یک کودتا سرنگون کرد و این آغاز دشمنی‌ها با مردم ایران بود.

وی یادآورشد: پس از آن آمریکایی‌ها در سرکوب اعتراضات حق طلبانه مردم در پیش از انقلاب، وقوع هشت سال جنگ تحمیلی و بمباران شهر‌ها و مردم ما، حمایت از فتنه‌ها و آشوب ها، شهادت سردار سلیمانی و امروز هم حمله به نیرو‌های حافظ نظم و امنیت و بسیجیان و طلاب دست داشته اند.

آیت الله علما با تاکید براینکه همه این‌ها باید برای نسل جدید بازگو شود، گفت: باید برای این نسل توضیح دهیم که چه بودیم و چه شده ایم و از یک کشور وابسته به یک قدرت بزرگ تبدیل شده ایم.

وی تاکید کرد: دشمن با اغتشاشات و ناامنی‌های اخیر می‌خواست به کشور ما ضربه بزند، اما نمی‌داند که ایران مانند کوه ایستاده است و از چنین حوادثی هم عبور خواهد کرد.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: ایران اکنون به یک قدرت بلامنازع تبدیل شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.