بیانیه گروه هفت علیه ایران، روسیه و کره شمالی

وزرای خارجه گروه هفت با انتشار بیانیه‌ای اتهامات همیشگی خود علیه ایران، روسیه و کره شمالی را تکرار کردند.

گروه هفت با انتشار بیانیه‌ای ضمن مطرح کردن ادعای بی اساس مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته ای، اعلام کرد: ایران علیرغم مذاکرات فشرده برای احیای توافق هسته ای، تصمیمات لازم را نگرفته است. از مقامات ایرانی می‌خواهیم به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی احترام بگذارند.

در بخشی از این بیانیه ادعایی آمده است: ما به شدت ادامه فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران در خاورمیانه و اطراف آن را محکوم می‌کنیم. این‌ها شامل فعالیت‌های ایران با موشک‌های بالستیک و کروز و همچنین وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپاد)، یعنی پهپاد‌ها و انتقال چنین تسلیحات پیشرفته به بازیگران دولتی و غیردولتی است.

در ادامه این بیانیه با طرح این ادعا که اقدامات ایران برای منطقه بی ثبات کننده است و تنش‌های بالا را تشدید می‌کند، آمده است: ما از ایران می‌خواهیم به طور کامل به تمام قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل متحد (از جمله قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد) پایبند باشد. ما همچنین از تلاش‌های سازمان ملل برای پاسخگویی روسیه و ایران به دلیل نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ حمایت می‌کنیم.

این گروه در بخش دیگری از بیانیه خود بدون اشاره به دخالت خود در شعله ور شدن آتش جنگ در اوکراین، از روسیه خواست به جنگ در این کشور پایان دهد. این گروه افشاگری‌های مسکو درباره تلاش اوکراین برای استفاده از بمب کثیف رادیواکتیوی را رد و مصادره مستمر و نظامی کردن نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را محکوم کرد.

گروه هفت ضمن نادیده گرفتن نظامی گری آمریکا در تنگه تایوان بر اهمیت صلح و ثبات در تنگه تایوان تاکید کرد و خواستار راه حل مسالمت آمیز برای بحران در این منطقه شد.

این گروه آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد و خواستار واکنش بین المللی سریع، متحد و قوی پس از هر آزمایش هسته‌ای کره شمالی یا هر اقدام دیگر آن شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۰:۵۵ ۱۶ آبان ۱۴۰۱
اینها خودشون نظامیاشون توکشورهای خاورمیانه چه غلطی میکنند وخاک کشورهاروباهمین قانونهای من دراوریشون اشغال کردن چراهمین چند کشورباید برای همه دنیا تصمیم بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۶ آبان ۱۴۰۱
این ها همون کشورهای هستند که در جنگ هشت ساله هرچی سلاح بود به عراق فروختن حالا دایه مهربانتر از مادر شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
زر زر زیاد می کنید زمستان داره میاد بپا یخ نزنید .البته زلسکی می تونه کمی رقص یادتون بده گرم کنید خودتون رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۳ آبان ۱۴۰۱
و این در حالی است که گروه هفت خودشان برجام را نقض کردند و تاکنون تعهداتشان خود برجام را عمل و اجرا نکردند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۳ آبان ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار به دلیل حمایت نظامی از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی باید مجازات شود.
آمریکا جنایتکار به دلیل حمایت نظامی از عربستان سعودی، امارات و اوکراین باید مجازات شود.
آخرین اخبار