شاخص کل بورس با رشد ۴۴ هزار و ۷۸۲ واحدی در تراز یک میلیون و ۳۲۸ هزار و ۳۲۴ واحدی ایستاد.

امروز شنبه (۱۴ آبان) شاخص کل بورس در ابتدای بازار  با رشد ۲ هزار و ۲۸۲ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۸۲۳ واحد قرار گرفت. با اتمام بازار شاخص کل بورس با رشد ۴۴ هزار و ۷۸۲ واحدی در تراز یک میلیون و ۳۲۸ هزار و ۳۲۴ واحدی ایستاد.

خانم رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه گفت:امروز شاهد رشد شاخص بورس بعد از پرواز کامودیتی ها ، نفت در بازار جهانی و دلار در بازار داخلی در آخر هفته بودیم.

او می گوید: بعد از مدت ها بی تفاوتی به گزارشات شش ماهه و روند سوددهی شرکت ها، عدد شاخص به یک ماه قبل برگشت، هرچند اکثر سهام شاهد رشد آن چنانی در روزهای اخیر نبودند، تناقضی که نباید از دید دور نگه داشت! فلزات اساسی و پالایشگاهی در مرکز توجه خریداران بودند.شاهد خروج پول حقیقی از صندوق های درآمد ثابت و تراز مثبت در سهام بودیم.تداوم افزایش حجم و ارزش معاملات امیدها را به تابلوی معاملات برمی گرداند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم دو هزار و ۵۲۹ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «فملی» و «شتران» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «شپنا» و «شبندر» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با رشد ۹ هزار و ۳۴ واحدی روی پله ۳۷۴ هزار ۷۸۴ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۶ هزار و ۳۴۰ میلیارد سهم به ارزش دو هزار و ۵۲۹ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۳۲۱ واحدی روی پله ۱۷ هزار و ۷۰۷ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد هزار و ۵۵۰ میلیارد سهم به ارزش ۶۶۵ میلیارد تومان رسید.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز فرآوده نفتی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۵۳۰ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «خودرو» و «فلزات اساسی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.


بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های شتران، فاسمین و فجر بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های های بالبر، غشهد و فجام بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های فزرین، رافزا و ثرود بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت اوان، تماوند و میهن بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

افران، فردا و فیروزا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، افران و صمعاد ۲۱۲ در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و اوصتا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های نور ۰۶، اراد ۱۱۲ و آوند در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های افران، همای و پالایش بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، خساپا وشپنا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اراد ۱۰۲۴، توان و اراد ۱۰۱۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، توان و کارا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
با این همه رشد هنوزم نمیذارن دارایکم رشد خوبی کنه و همش رنج مثبت تکراری
اقایان فراموش کردن این صندوق از 32 هزار تومن شده 9 هزار تومن ؟؟؟
نکنه برای 10-12 هزار تومن کردنش جایزه و تشکر هم میخوان ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
واقعا که ....
خیلی راحت توی یک روز نزدیک 45 هزار واحد بازار رشد دادن و هر سهم 5 درصد رشد کرد . خیلیا هم 2 تا 4 درصد رشد ...
حالا یک هفته هر روز با 5-6 هزار واحد منفی کردن سهم ها رو 25-30 درصد قیمت شون رو میارن پایین ...
به راحتی شاخص رشد کرده ولی قیمت سهم ها 25 درصد افت کرد
آخرین اخبار