همزمان با رونمایی دولت ژاپن از بسته اقتصادی جدید برای مقابله با بحران‌های اقتصادی، کارشناسان نسبت به موفقیت‌آمیز بودن آن تردید دارند.

روزنامه ژاپن‌تایمز در گزارشی نوشت: در حالی که دولت فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن امیدوار است با استفاده از یک بسته جدید محرک اقتصادی به ارزش ۳۹ تریلیون ین (معادل ۲۶۴ میلیارد دلار) که در ماه گذشته میلادی رونمایی شد به مقابله با رکود و تورم بپردازد اما قیمت‌های بالاتر انرژی، مواد خام و مواد غذایی در دوران پساکرونا، موفقیت این بسته اقتصادی را تهدید می‌کند.

بسیاری از اقتصاددانان نسبت به موفق بودن این بسته محرک در سومین اقتصاد بزرگ دنیا، تردید دارند.

خبرگزاری رویترز در تحلیلی درباره شرایط اقتصادی این روزهای ژاپن نوشت: در حالی که اقتصاد ژاپن ضعیف‌ می‌شود، به نظر نمی‌رسد که رییس کل بانک مرکزی بدنبال افزایش نرخ بهره در کوتاه مدت باشد؛ این امر بدان معناست که ارزش ین کماکان برابر دلار کاهش خواهد یافت و تورم بالاتر کالاهای وارداتی بر کسب‌وکارها تحمیل خواهد شد.

خبرگزاری شینهوای چین هم در گزارشی با اشاره به شاخص‌های اقتصادی ژاپن نوشت: کارشناسان باور دارند که کاهش دستمزدها باعث آسیب خانوارها در میانه افزایش نرخ مواد غذایی و انرژی خواهد شد و اقتصاد این کشور را برای احیا با چالش‌های مختلف مواجه خواهد کرد.

پیش از این مقامات ژاپن اعلام کردند بهای مواد غذایی در آینده هم روندی افزایشی خواهد داشت. برخی از تولید کنندگان مواد غذایی به دنبال افزایش بهای تولیدات خود هستند. افزایش بهای کالا‌ها به نفع اقتصاد ژاپن نیست، زیرا این وضعیت با افزایش دستمزد‌ها هماهنگ نیست. از طرف دیگر تقاضا برای کالا بیشتر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار