استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم تشکیل کمیته‌های فنی معدن در شهرستان‌ها تاکید کرد.

آقای عابدین خرّم در جلسه شورای معادن استان آذربایجان شرقی گفت: مسائل و مشکلات معادن به صورت تخصصی در این کمیته‌ها بررسی و برای تصمیم‌گیری به شورای معادن ارجاع شود.

وی ادامه داد: از مسئولان سازمان صمت انتظار داریم که با حضور میدانی و فعال، به مسائل بخش معدن احاطه و اشراف داشته باشند و برای جبران عقب‌ماندگی‌ها به صورت جدی تلاش کنند.

آقای خرّم با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی جزو استان‌های برجسته کشور در بخش معدن است گفت: با وجود ظرفیت‌های استان در این بخش از کم‌توجهی وزارت صمت به پیگیری‌ها و مکاتبات خود گلایه‌مندیم.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص حقوق دولتی معادن نیز گفت: این موضوع تاکنون به طور جدی پیگیری نشده و لازم است مصوبات شورای معادن در این خصوص هرچه سریعتر به معادن ابلاغ شود.

وی همچنین بر اطلاع‌رسانی مزایده عمومی محدوده‌های معدنی استان تاکید کرد و گفت: باید از این فرصت برای جذب سرمایه‌گذاران مستعد استفاده شود.

آقای پرنیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم در این جلسه از پایش و سامان‌دهی ۲۰۰ محدوده معدنی استان در سامانه کاداستر خبر داد و گفت: استان از نظر محاسبه و ابلاغ الکترونیکی حقوق دولتی معادن در این سامانه رتبه اول کشور را کسب کرده و در این خصوص ۱۴ هزار میلیارد ریال از حقوق دولتی اخذ شده است.

در این جلسه مصوبات کمیته فنی شورای معادن استان در خصوص مسائل و مشکلات معادن مطرح و تعدادی از این مصوبات برای صدور مجوز فعالیت، سلب و رفع سلب صلاحیت بهره‌برداران و واریز حقوق دولتی معادن مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.