مدیر نظارت بر ساخت و ساز‌ها و کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد گفت: از ابتدای امسال تا کنون برای حدود ۲ هزار بنا و ملک رای قلع صادر شده که ۳۰۰ مورد آن اجرا شده است.

مسعود ایاز مدیر نظارت بر ساخت و ساز‌ها و کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد گفت: امسال برای ۹ هزار ملک در مشهد رای صادر شده است که ۲۳ درصد از این آرا جریمه، ۲۲ درصد رای قلع و ۵۵ درصد نیز رای ترکیبی است و حدود یک سوم از این آرا مربوط به مناطق حاشیه شهر است.

او افزود: تغییر کاربری‌ها، تفکیک‌های غیرمجاز و پیشروی‌های غیرمجاز از جمله تخلفات است.

مدیر نظارت بر ساخت و ساز‌ها و کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به وسعت منطقه ۲ شهرداری مشهد، بیشترین تخلفات مربوط به این منطقه شهری است.

سال گذشته تخلف ۱۸ هزار مِلک در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد بررسی و رسیدگی و از این تعداد برای سه هزار و ۱۰۰ ملک رای تخریب صادر و ۸۰۰ فقره از این تعداد اجرایی شد و بقیه نیز در دست پیگیری است.

همچنین پارسال ۲۰۰ ساختمان در مرحله اسکلت در مناطق ۱۳ گانه مشهد با دستور قضایی تخریب شد و حدود ۸۰۰ بنا و دیوار‌های فاقد استحکام برچیده شد.

کمیسیون ماده ۱۰۰ شهر‌ها دارای شخصیت حقوقی مجزا از شهرداری هستند، اما محل استقرار این کمیسیون‌ها در شهرداری است. این کمیسیون‌ها یکی از مراجع اختصاصی خارج از دادگستری اند و اعضای تشکیل دهنده آن را نمایندگان وزارت کشور، دادگستری، شورای اسلامی شهر و شهرداری تشکیل می‌دهند که در این بین، نماینده شهرداری حق رای ندارد و تنها برای ادای توضیحات در جلسات این کمیسیون حاضر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار