استاندار ایلام:

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در ایلام تسهیل گری کنند

استاندار ایلام با اشاره به اینکه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در ایلام تسهیل گری کنند، گفت: فرصت جذب تسهیلات تبصره ۱۸ تا پایان دی ماه است.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در نشست مشترک کمیته استانی تبصره ۱۸ و مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با تاکید بر تعامل بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان با سرمایه گذاران، گفت: جلسات تسهیلات تبصره ۱۸ با اشتغال و تولید ارتباط دارد و ارتقاء اقتصاد استان را به همراه دارد و جزو جلسات بسیار مهمی است که حتماً همه اعضا باید در این جلسات حضوری فعال داشته باشند.

وی گفت: بیش از ۹۷ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ استان جذب شده است که با توجه به اینکه اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ شناور است باید شاهد تحقق ۱۲۰ درصدی تسهیلات باشیم.

استاندار ایلام در ادامه خواستار تسهیل گیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به متقاضیان شد و بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها زمینه را برای سرمایه گذاران مهیا کنند و همواره حامی و یاریگر آنان باشند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: اشتغال جوانان، بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم در حال حاضر بسیار مهم است که باید دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در این راستا اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه میزان دیدار‌های مردمی استاندار با مردم افزایش می‌یابد، گفت: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی یک روز در هفته با مردم دیدار عمومی داشته باشند.

استاندار ایلام ادامه داد: سه شنبه هفته جاری با مردم ملاقات خواهیم داشت و این دیدار اقناعی و فرصتی بسیار خوبی برای شنیدن مشکلات مردم و رفع این مشکلات است.

وی اظهار کرد: ملاقات‌های مردمی باید اقناعی باشد نه رفع تکلیفی، چراکه اگر ملاقات‌ها تنها رفع تکلیف باشد رضایتمندی مردم را به دنبال نخواهد داشت.

وی ادامه داد: دستورالعمل جدید تبصره ۱۶، راهگشا و رافع مشکلات جوانان متقاضی کار است و مبلغ تسهیلات تبصره ۱۶ در مقایسه با سال‌های قبل افزایش یافته است که باید دستگاه‌های کمیته امداد، بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از این فرصت بخوبی استفاده کنند.

وی با انتقاد از عملکرد مدیریت برخی بانک‌های استان، افزود: دستورالعمل‌های بانک مرکزی، مرجع اصلی برای فعالیت بانک‌ها است که نباید بانک‌ها خارج از آن دستورالعمل‌ها عمل کنند و باید از جزیره‌ای عمل کردن نیز اجتناب کنند.

وی ادامه داد: قبل از بهره برداری طرح‌ها، هیچ بانکی حق تقسیط تسهیلات را ندارد و تا طرح به بهره برداری نرسد بانک‌ها حق تقسیط تسهیلات را ندارد.

استاندار ایلام در ادامه یکی از خلا‌های استان را نبود صنایع تکمیلی برای برخی از محصولات استان ذکر کرد و گفت: راه اندازی صنایع تکمیلی استان باید در دستور کار قرار گیرد.

برچسب ها: استاندار ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.