استاندار لرستان گفت: ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در جامعه ضروری است چراکه نقش مهمی در کاهش آسیب و ناهنجاری‌های اجتماعی دارد.

 فرهاد زیویار در جلسه شورای اقامه نماز استان اظهار کرد: نماز همواره مورد تاکید انبیا و اولیا الهی بوده است که مهمترین عبادت برای بندگان به شمار می‌رود و به تعبیری کلید درب بهشت است.

وی با بیان اینکه نماز واسطه کمال انسان‌ها و بر رفتار‌های اجتماعی نیز تاثیرگذار است ادامه داد: در بحث ترویج فرهنگ نماز علاوه بر انجام اقدامات در حوزه سخت افزاری، تعمیق و تعلیم آموزه‌های این فریضه الهی توسط دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

وی افزود: نماز علاوه بر آخرت انسان ها، بر امور دنیوی نیز تاثیرگذار است به نحوی که موجبات آرامش روح را فراهم ساخته و بر رفتار و کردار نیز اثر می‌گذارد بنابراین اقامه آن در ادارات استان باید در دستور کار قرار گیرد.

زیویار با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی ضرورت دارد ادامه داد: استفاده از ظرفیت اساتید و روحانیون در آموزش آموزه‌های فرهنگ نماز بسیار مهم می‌باشد و تکریم ائمه جماعات در ادارات نیز از نکات مهمی است که باید مد نظر دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.