رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان یزد گفت: در سال ۱۴۰۱ دادگستری یزد به صورت رایگان مشاوره حقوقی قضائی به شهروندان ارائه داده است.

جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان یزد گفت: در ۷ ماه سال ۱۴۰۱ نیز ۲ هزار و ۷۰۵ نفر در واحد‌های ارشاد و معاضدت قضائی به صورت رایگان مشاوره حقوقی دریافت کردند.

او گفت: از تعداد کل مشاوره‌ها ۲ هزار و ۵۰ نفر به صورت حضوری و ۶۵۵ نفر به صورت تلفنی مشاوره دریافت کردند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان یزد ادامه داد: از تعداد کل مشاوره‌های انجام شده تعداد ۲ هزار و ۲۰ نفر در پرونده‌های حقوقی ودتعداد ۶۸۵ نفر در پرونده‌های کیفری مشاوره شدند.

جعفری تصریح کرد: تعداد ۱۶۰ وکیل در امر ارشاد و معاضدت قضائی نقش دارند همچنین از تعداد کل وکلای دارای فعالیت در امر مشاوره رایگان، ۱۲۱ نفر از وکلای مرکز قوه قضائیه و ۳۹ نفر از کانون وکلای استان در ۷ ماه سال ۱۴۰۱ مشغول به فعالیت بودند.

او بیان کرد: ۳۱ نفر نیز که از استطاعت مالی برخوردار نبودند همچنین در ۵ پرونده تسخیری، وکیل معاضدتی تعیین شده است.

جعفری گفت: هدف از ارشاد و معاضدت قضائی، پاسخگو بودن به مراجعه‌ها و سوالات مردم است که تحمیل هزینه و بار بر دوش آن‌ها و ورودی پرونده به محاکم قضائی کاهش یابد.

او بیان کرد: در روز‌های دوشنبه هر هفته یک نفر از وکلا برای ارائه مشاوره حقوقی به اصناف و بازاریان به اتاق اصناف مراجعه می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار