عضو شورای شهر شیراز گفت: در حال حاضر وضعیت سد معبر مناسب شهر پایتخت گردشگری و زیارت نیست.

محمدرضا هاجری در صحن علنی شورای شهر شیراز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حرم مطهر شاهچراغ (ع)، تاکید کرد: لازم است در تمام محلات و مساجد کشور و جهان، یاد این شهدا زنده نگه داشته شود، چرا که شهادت مردان، کودکان و بانوی شهیده، ریشه فتنه و آشوب دشمنان را خاموش و چهره مدعیان غربی – عبری و عربی و ادعای حقوق بشری آن‌ها را خنثی، برملا و رسوا کرد.

او از سربازان گمنام امام زمان (عج) تقدیر کرد و گفت: تمام عوامل همراه و پشتیبان حرکت تروریستی و خانه‌های تیمی آن‌ها را شناسایی و در شیراز و تهران دستگیر کرده‌اند.

این عضو شورای شهر شیراز، از حماسه حضور مردم صبور و مقاوم شیراز در راهپیمایی روز ۱۳ آبان هم تقدیر کرد و گفت: مردم ما با تأسی و تمسک به منشور علوی، یار مظلوم بوده، هستند و خواهند بود و این عدالت خواهی و ظلم ستیزی سرمایه ملی ما هست.

هاجری گفت: با توجه به تصویب طرح ارتقای کار گروه ملی زیارت به شورای ملی زیارت به منظور توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ زیارت و اتخاذ تصمیمات هماهنگ در امور فرهنگی، عمرانی، زیربنایی و زیر ساخت‌ها در امور زائران در مقیاس محلی، ملی و بین‌المللی برای سه شهر مقدس مشهد، شیراز و قم جا دارد متولیان امر در استان و شیراز از ظرفیت ایجاد شده با استفاده از مشاورین و طراحان امین و مومن بهره برده تا بودجه‌های در نظر گرفته شده توسط شورای ملی زیارت به خوبی جذب و مورد استفاده قرار گیرد.

او گفت: پیاده رو‌های شهر را به مردم باز گردانیم و نگذاریم با سد معبر، فضا‌های عمومی را بعضی افراد سود جو اشغال و ضمیمه مغازه و دکه‌های خود کنند.

سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: در حال حاضر وضعیت سد معبر مناسب شهر پایتخت گردشگری و زیارت نیست.

هاجری همچنین گفت: در محلات فضا‌های مناسب ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری سرپوشیده بعنوان خانه بازی کودکان راه‌اندازی شود تا کودکان بتوانند در فضایی شاد و گیرا همراه با بازی کودکانه، آموزش، رشد و بالندگی پیدا کنند.

او گفت: شیراز با سه مشکل خشکسالی، بافت‌های فرسوده و ساختمان‌های نا ایمن مواجه است که هر سه با تدبیر، قابل کنترل و حل و فصل است. لازم است تمام دستگاه‌های متولی در رفع کامل این سه مشکل با روحیه جهادی و میدانی وارد صحنه شده، مشکل گشای مدیریت شهری باشند.

عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: با توجه به راه‌اندازی دبیر خانه گردشگری مقاومت برای ۵ شهر قم، کرمان، رشت، شیراز و بوشهر از سازمان فرهنگی – اجتماعی شهرداری شیراز درخواست دارم طرح و برنامه‌های کار آمد و کاربردی خود را در راستای تقویت و گسترش گردشگری مقاومت به شورا ارائه کرده تا با خرد جمعی و استفاده از کارشناسان با تجربه در این حوزه بتوان دستاورد‌های خوبی برای شهر به ارمغان آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار