ضرغامی:

اصلاحات و تحول مورد تایید حاکمیت است

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: اصلاحات و تحول مورد قبول حاکمیت است. وظیفه نخبگان عملیاتی کردن آن براساس اصول پذیرفته شده انقلاب است.

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مناسبت فرا رسیدن سالروز ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، با تعدادی از دانشجویان دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست که با عنوان گرامی‌داشت سیزده آبان «دانشگاه، مبدأ تحولات» برگزار شد، ضرغامی در سخنانی درباره علت تسخیر سفارت آمریکا گفت: آنجا سفارتخانه نبود. لانه جاسوسی و اتاق فرماندهی و عملیات مشترک برای نابودی انقلاب بود. پس از تسخیر لانه، تا حد زیادی اقدامات براندازانه به ویژه در حوزه قومیتی مدیریت و کنترل شد.

ضرغامی افزود: تسخیر لانه، خواست مردم بود. دانشجویان به طور طبیعی از دل مردم جوشیدند و انقلاب دوم را رقم زدند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه گفت: تبلیغات نادرست به دنبال آن است که مشکلات اقتصادی را به تسخیر لانه پیوند بزند. هیچ ارتباط معناداری بین این دو مقوله نیست. مدیریت‌های ناکارآمد در طول این سال‌ها عامل مشکلات است.

نیاز به آداپتور و پل داریم

سیدعزت‌الله ضرغامی با توجه به مسائل اخیر پیش آمده در کشور گفت: نیاز امروز کشور آداپتور و پل است. دانشجویان مهندسی این مفاهیم را خوب می‌فهمند. این رفتار فقط مربوط به خواص نیست. بلکه مجموعه‌های نخبگانی باید با برنامه ریزی این نقش تاریخی را ایفا کنند.

ضرغامی افزود: هرگونه دو قطبی میان آحاد جامعه به ضرر مردم تمام می‌شود. در همه‌ی دو قطبی‌ها ما طرف مردم هستیم. همان جایی که آمریکایی‌ها از آن وحشت دارند.

عضو هیأت دولت سیزدهم تشریح کرد: اعتراض و انتقاد در بستر سالم خود به تغییرات سازنده منجر می‌شود. تجربه نشان داده که رادیکالیزه شدن فضا، نهایت به بسته شدن آن منجر می‌شود. در فضای اغتشاش و تخریب؛ هیچ اتفاق مثبتی رخ نمی‌دهد.

او افزود: معتقدم جوانی که به هر دلیل لب به فحاشی باز می‌کند، حتماً باید ریشه یابی شود. همان گونه که در روش شهید مطهری در کتاب "علل گرایش به مادی‌گرایی" به این آسیب‌ها پرداخته شده است.

اصلاحات و تحول مورد تایید حاکمیت است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نظام بن بست ندارد. تغییر در شیوه‌ها و روش ها، منجر به سقوط دومینووار نظام نخواهد شد.

ضرغامی در تشریح این موضوع ادامه داد: اصلاحات و تحول مورد قبول حاکمیت است. وظیفه نخبگان عملیاتی کردن آن براساس اصول پذیرفته شده انقلاب است.

او در پاسخ به این موضوع که برخی معتقدند اصلاح ممکن است پایه‌های نظام را سست کند افزود: جمهوری اسلامی نهال نوپا نیست. درخت تناوری است که شاخ و برگ و میوه آن دنیا را در برگرفته است.

او افزود: آسیب شناسی و اصلاحات از موضع قدرت است. نظام یک موجود زنده است و قدرت ترمیم دارد.

اختلال بین دهه‌هشتادی‌ها و جامعه

عضو شورای‌عالی فضای مجازی در پایان گفت: فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه، اختلال جدی بین دهه هشتادی‌ها با بدنه جامعه ایجاد کرده‌اند. مفاهمه با آنان و درک متقابل مطالبات باید دچار تحول اساسی شود.

در ادامه سخنرانی ضرغامی، دانشجویان به بیان صریح سوالات خود پرداختند و پاسخ‌های خود را از زبان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شنیدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار