مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: طرح جامع استفاده از گردشگری هوشمند به کمک دستگاه‌ها برای استان تهیه شود.

آخوندی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در نشست شورای توسعه گردشگری استان افزود: گردشگری هوشمند یعنی استفاده از فناوری اطلاعات در توسعه گردشگری که در دنیا بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او افزود: در این نشست نقاط قوت و ضعف استان و برنامه‌هایی که دستگاه‌ها در این خصوص دارند بررسی شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: مقرر شد برای جلسه آینده یک طرح جامع استفاده از گردشگری هوشمند به کمک دستگاه‌ها برای استان تهیه شود.


آخوندی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب استان در زمینه‌های گردشگری و صنایع دستی گفت: برای توسعه این بخش باید بخوبی از فناوری اطلاعات استفاده کنیم.

فاطمی استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه جلسه شورای گردشگری با حضور بخش خصوصی و فعالان این حوزه معنا پیدا می‌کند افزود: نباید حضور بخش خصوصی در این جلسات کمرنگ باشد و جلسات باید قوی‌تر و پرمحتوی‌تر برگزار شود.

او در خصوص گردشگری هوشمند گفت: دنیا رو به تغییرات است و تحولات جهانی را مشاهده می‌کنیم که اگر نتوانیم ساختار‌های سنتی دردنیای مدرن را به روزرسانی کنیم بدون شک نمی‌توانیم مقاومت کنیم و دیگران برای ما تصمیم گیری می‌کنند.

استاندار یزد عنوان کرد: در بحث گردشگری آنچه برای ما مهم است روایتی است که از استان یزد می‌شود.

فاطمی با تاکید بر برگزاری جلسات کارشناسی در خصوص گردشگری هوشمند گفت: مباحث پیشنهادی برای اجرایی شدن گردشگری هوشمند ارائه شود.

او افزود: بهترین رویکرد این است که مدیریت تحولات به خصوص در حوزه گردشگری صورت بگیرد که اگر این مهم صورت نگیرد مکان‌های تاریخی و گردشگری ما از سوی غیر یزدی‌ها مدیریت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.