مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: تاکنون ۵۱۶۰ میلیارد ریال از محل مالیات و عوارض به بخش بهداشت و درمان این استان تخصیص یافته است.

حمیدرضا محمدابراهیمی گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، از محل مالیات و عوارض قانونی وصول شده در قالب نظام مالیات برارزش افزوده، مبلغ ۵۱۶۰ میلیارد ریال برای بخش بهداشت و درمان استان فارس به حساب خزانه واریز شده است.

او گفت: از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافتی، تقریباً ۴ درصد بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر استان تسهیم و واریز و یک درصد سهم بخش سلامت به همراه ۴ درصد باقیمانده به حساب خزانه واریز شده است تا براساس قانون بودجه هزینه شود.

محمدابراهیمی گفت: در اجرای بند ۱ ماده ۳۸ و ماده ۴۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب خرداد سال ۱۴۰۰، یک نهم مالیات و عوارض وصولی به عنوان مالیات سلامت به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف هزینه شدن در استان واریز می‌شود.

او گفت: این مبلغ با هدف صرف هزینه برای پیشگیری از بیماری‌ها و پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستا‌ها و شهر‌های دارای بیست هزار نفر جمعیت و پایین‌تر و جامعه عشایری (در چهارچوب نظام ارجاع)، اختصاص می‌یابد.

مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: برابر قانون و بعد از تحقق پیشگیری از بیماری و پوشش کامل بیمه روستائیان و ساکنان شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر، باقیمانده این مبالغ به تکمیل و تأمین تجهیزات بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه نیافته، مصارف هیئت امنای ارزی و ارتقای سطح بیمه بیماران صعب‌العلاج و افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی خارج از روستا‌ها و شهر‌های بالای بیست هزار نفر جمعیت اختصاص می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار