رئیس اداره صندوق‌های سرمایه‌گذاری گفت: در حال حاضر مجوز فعالیت دو صندوق تضمین اصل سرمایه‌ صادر شده است و ۵ درخواست تاسیس هم وجود دارد.

آقای پرویزی نژاد گفت:مدیریت نظارت بر نهاد‌های مالی شامل ۵ اداره است، در حوزه اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری مهم‌ترین مسئولیت توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم از طریق توسعه کمی و کیفی صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.

او ادامه داد: همچنین در این راستا افزایش شفافیت در فرایند صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری و اطلاع‌رسانی دقیق به متقاضیان و تسریع امور اجرایی صدور مجوز‌ها از اصلی‌ترین اهداف ماست. صدور مجوز‌های موافقت اصولی، مجوز تأسیس، مجوز پذیره‌نویسی و در نهایت صدور مجوز فعالیت از اصلی‌ترین وظایف همکاران در این اداره است.

پرویزی نژاد می‌گوید: در حال حاضر مجوز فعالیت دو صندوق سرمایه‌گذاری با تضمین اصل مبلغ سرمایه‌گذاری صادر شده است و درخواست تأسیس این مدل از صندوق‌ها را جزو اولویت‌های خود قرار می‌دهیم. این صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای ترکیب دارایی از نوع مختلط هستند که انعطاف‌پذیری خوبی در مقابله با شرایط بازار سرمایه دارند. ۵ درخواست دیگر در این زمینه وجود دارد که مجوز تأسیس یکی از این‌ها نیز صادر شده  و در شرف پذیره‌نویسی است.

او می‌گوید: برای تضمین اصل سرمایه سرمایه‌گذاران دو روش متفاوت وجود دارد که مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری با توجه به استراتژی که دارند می‌توانند از آن روش استفاده نمایند.

اجاره املاک در صندوق املاک و مستغلات بین دارندگان تقسیم می شود

او در خصوص صندوق املاک و مستغلات گفت:این صندوق‌ها از زمان انتقال سند به صندوق‌ها همه اجاره ملک‌ها جزو درآمد صندوق است و هر سه ماه یک‌بار اجاره را بین اشخاص تقسیم می‌کند. همچنین در صورت فروش ساختمان موضوع فعالیت صندوق، سرمایه‌گذاران در منافع آن شریک خواهند بود. سرمایه‌گذاران در این حوزه حتماً باید اطلاعات مندرج در امیدنامه صندوق را مطالعه نمایند.

او می‌گوید: امکان تحویل فروش هم وجود دارد، اما مدیر صندوق این مسئله را در امیدنامه تعیین می‌کند و صندوق‌های مختلف ممکن است استراتژی‌های متفاوت را داشته باشد. در خصوص nav این صندوق‌ها قرار بر این است که بر اساس گزارش‌های ۶ ماه حسابرس‌ها هر ۶ ماه منتشر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار