شرکت نفت یمن تأیید کرد ائتلاف متجاوز یک کشتی جدید حامل سوخت دیزل را توقیف کرده و از رسیدن آن به بندر «الحدیده» جلوگیری کرده است.

شرکت نفت یمن در خصوص جزئیات این اقدام خصمانه توضیح داد که ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی کشتی دیزلی «دیتونا» را علی‌رغم اینکه در کشور «جیبوتی» بازرسی شده، توقیف کرده است و خاطرنشان کرد کشور‌های متجاوز به دزدی دریایی ادامه می‌دهند.

به گزارش المسیره، سخنگوی شرکت نفت یمن می‌گوید تمام این اقدامات با هدف افزایش درد و رنج مردم یمن انجام می‌شود.

وزارت نفت و معادن دولت نجات ملی یمن به تازگی اعلام کرده میزان نفت و گاز یمن که ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران آن در دوره آتش‌بس موقت غارت کرده‌اند برای پرداخت ۱۱ ماه حقوق همه کارکنان دولت کافی بوده است. طبق بیانیه این وزارتخانه، مجموع ثروت نفتی یمن که طی مدت آتش بس توسط دشمن غارت شده به ۱.۱ میلیارد دلار می‌رسد که معادل ۹.۹ میلیون بشکه نفت است.

گفتنی است، محاصره یمن و غارت سرمایه‌های آن در طول هشت سال، منجر به فقر و گرسنگی گسترده در این کشور شده است. شهریور ماه امسال، برنامه جهانی غذا اعلام کرد بیش از دو سوم جمعیت ۳۰ میلیونی یمن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. آژانس‌های سازمان ملل همچنین هشدار داده‌اند که بحران گرسنگی وخیم مردم یمن در آستانه یک فاجعه آشکار است، به طوری که ۱۷.۴ میلیون نفر اکنون به کمک غذایی نیاز دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار