مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: حفظ و نگهداری اماکن ورزشی دانشگاهی و سرویس تجهیزات آن بودجه دیگری می خواهد.

علی دوست گفت: در حال حاضر ردیف مستفل بودجه ورزش در دانشگاه ها نداریم و در هنگام بودجه نویسی باید توجه لازم به ورزش دانشجویی شود.

به گفته وی یکی از اولویت ها ورزش خوابگاهی است.

او گفت: برای افزایش سرانه ورزش دانشگاهی با سازمان ها و نهادهایی خصوصی غیر دولتی و نهادهایی مانند شهرداری در ارتباط با مشارکت در ساخت امکانات ورزشی صحبت هایی شده است.

علی دوست ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۲۰ دانشگاه و موسسه دولتی در سراسر کشور داریم که از این تعداد ۲۰ دانشگاه مادر هستند که عموم دانشگاه های ما درآمد زایی ندارند و اکثر دانشگاه های ما از نظر امکانات ورزشی وضعیت قابل قبولی ندارند.

بررسی ها نشان می دهند که ساخت اماکن ورزشی یک بودجه لازم دارد و حفظ و نگهداری این اماکن و سرویس تجهیزات آن بودجه دیگری می خواهد.

مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: باید به مسئولان سازمان برنامه و بودجه در خصوص اهمیت ورزش دانشجویی و هزینه ها اطلاعات را دقیق تر داده شود تا بودجه خوبی را برای این امر اختصاص دهند.

او گفت: در سال جاری بودجه ورزش دانشگاهی حدود هشت میلیارد تومان بوده که در مقایسه با سال گذشته هیچ فرقی نکرده است. در حال حاضر برگزاری یک جشنواره ورزشی دانشجویی چند میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.