مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: به مناسبت هفته کتاب، ۲۳۰ ویژه برنامه در استان لرستان برگزار می‌شود.

 منصور احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در جمع خبرنگاران لرستان با تشریح برنامه‌های هفته کتاب در لرستان از برگزاری برنامه متنوع فرهنگی به‌مناسبت سی‌امین دوره هفته کتاب در استان خبر داد و اظهار داشت: این برنامه‌ها با همکاری ستاد هفته کتاب در لرستان برگزار می‌شوند.

او کتاب را یکی از موثرترین و مهم‌ترین ابزار در مهندسی فرهنگی دانست و افزود: با توجه به اهمیت نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه فرهنگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نگاه خاص و ویژه‌ای به حوزه کتاب دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه مطالعه الکترونیک نیز برای ارتقای سطح فرهنگ بسیار موثر است، عنوان کرد: کتاب فیزیکی جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد و با پیشرفت هر نوع تکنولوژی این جایگاه حفظ خواهد شد چرا‌که نوع تعامل و تاثیرگذاری کتاب در ارتقای فرهنگ بی‌نظیر است.

احمدی با بیان اینکه با هدف ترویج، خرید، مطالعه و ورود کتاب به سبد خانوار اقداماتی در این زمینه در استان در حال انجام است، تصریح کرد: به‌مناسبت سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ تا ۲۷ آبان در استان برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده که با همکاری ستاد هفته کتاب در لرستان اجرا خواهند شد.

او با اشاره به اینکه جمعه ۲۰ آبان‌ماه با برپایی میز شمیم خدمت در مصلی الغدیر خرم‌آباد با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ، کتاب، کتابخوانی و کتابدار در دیدار چهره به چهره با مردم پرداخته خواهد شد، عنوان کرد: برپایی ایستگاه فرهنگی هنری ویژه کودکان و نوجوانان، اهدای کتاب و برگزاری مسابقه فرهنگی در کنار برپایی میز شمیم خدمت نیز انجام خواهد شد.

️مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی لرستان هفته کتاب را فرصتی برای قدردانی و جبران زحمات و تلاش‌های نویسندگان، ناشران، کتابداران و مروجان کتاب دانست و افزود: آیین تجلیل از خادمان نشر لرستان، یکشنبه‌۲۱ آبان‌ماه با حضور مسئولان استانی در تالار شهید آوینی خرم‌آباد برگزار می‌شود.

احمدی کتاب‌فروشی‌ها را حلقه مهم در فرهنگ مکتوب دانست و گفت: بازدید از کتاب‌فروشی‌ها با هدف شناخت مسائل و مشکلات آن‌ها نیز در هفته کتاب انجام خواهد شد.

او با بیان این که در همه شهرستان‌های استان برنامه‌های متنوع فرهنگی در هفته کتاب برگزار می‌شود، بیان کرد: نقد و بررسی کتاب، اهدای کتاب به مناطق حاشیه‌ای و موسسات مردم‌نهاد، نشست‌های تخصصی با فعالان حوزه کتاب، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در سی‌امین دوره هفته کتاب لرستان خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به برنامه کاشت نهال به نام شهدای هنرمند، شهدای مدافع امنیت، فرهیختگان و نویسندگان لرستان اشاره و عنوان کرد: این برنامه با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد در جمعه ۲۷ آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.