حجت‌الاسلام حسینی گفت: پرونده اغتشاشگران در کردستان به صورت فوری رسیدگی می شود و احکام قاطع برای آشوبگران صادر خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری قروه به اتفاقات اخیر کشور اشاره و اظهار داشت: دستگاه قضایی در جریان اغتشاشات اخیر به صورت متمرکز بر رسیدگی قاطع به پرونده مخلان امنیت ورود کرده و ضمن تفکیک بازداشت‌شدگان، با جمع‌آوری ادله و مستندات لازم و صدور احکام متناسب و قاطع در مقابله با این جریان اقدام کرده است. 

رئیس کل دادگستری کردستان ادامه داد: خارج‌نشینان مرفه بی‌درد، در جریان اغتشاشات اخیر با برنامه‌ریزی و تمرکز بر بحث مذهب و قومیت‌ها در کشورمان سعی در تفرقه‌افکنی میان مردم و همچنین اختلال در اقتصاد کشور داشتند.

او با هشدار اینکه نظام سلطه با طوفان رسانه‌ای خود سعی کرده تا مخاطب‌شان بدون تحلیل، اخبارشان را تصدیق و باور کنند، تاکید کرد: باید همه ما با عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین، پاسخ فتنه‌های دشمن را بدهیم.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف و رویکرد دستگاه قضایی اشاره کرد و اظهار داشت: سند تحول و تعالی قوه قضاییه در دادگستری استان کردستان با جدیت و برنامه‌ریزی مدون در حال اجراست.

او با بیان اینکه دستگاه قضایی به‌عنوان یک نهاد تاثیرگذار در نظام حاکمیتی نقش و کارکرد‌های ویژه‌ای دارد، گفت: مدیر دستگاه قضایی باید مظهر عدالت، شجاعت، اقتدار و استقلال باشد و در طراز بیانیه گام دوم انقلاب و بر اساس منویات رهبرمعظم انقلاب عمل کند.

رئیس کل دادگستری کردستان خطاب به رئیس جدید دادگستری قروه و کارکنان دادگستری و سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های اداری و اجرایی بر لزوم تعامل دوسویه درون سازمانی و تعامل برون سازمانی تاکید کرد و افزود: این تعامل ارزنده می‌تواند در جهت اجرای سند تحول قضایی بسیار موثر باشد.

حسینی با اشاره به اینکه محور‌ها و سیاست‌های عمده سند تحول قضایی شامل کاهش متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها، رفع اطاله دادرسی، تکریم ارباب رجوع، حفظ حقوق بیت‌المال و حقوق عامه، پیشگیری از جرم و ... است، عنوان کرد: از ابتدای امسال و در راستای اجرایی شدن سند تحول، برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۱ برای تمام استان‌های کشور تدوین و ابلاغ شده و تحقق این برنامه در دادگستری استان کردستان با جدیت و برنامه‌ریزی مدون در حال اجراست.

در پایان این مراسم از زحمات سیدجلال حاجی نصیری تقدیر و علی شرف بیانی به‌عنوان رئیس دادگستری شهرستان قروه معرفی شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.