رئیس مدیریت بیماری‌های دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : امسال ۱۲ کانون هاری حیوانی در استان شناسایی و ۱۲ حیوان مبتلا به هاری به صورت بهداشتی معدوم شدند.

مجید همتی رئیس مدیریت بیماری‌های دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه به دلیل تغییر اقلیم و خشکسالی کانون‌های زندگی حیات وحش و دام‌های اهلی به هم نزدیک شده است گفت :کمبود آب و غذا باعث شده حیات وحش به سمت روستا‌ها حرکت کنند و یا دام‌های اهلی برای چرا به پناهگاه‌های حیات وحش بروند.

وی افزود: این بیماری ویروسی قابل انتقال به انسان است این بیماری درمان ندارد و کشندگی حتمی است.

رئیس مدیریت بیماری‌های دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: هاری بیماری است که اعصاب مرکزی در حیوانات خونگرم مانند پستانداران اهلی و وحشی وخفاش‌ها را درگیر می‌کند و به دو صورت وحشی شدن و یا فلج شدن در حیوانات بروز می‌کند.

همتی ادامه داد: راه انتقال این بیماری در حیوان و انسان از طریق بزاق است و حیوان با گزیدن و پنجه کشیدن می‌تواند بقیه دام‌ها و انسان را به این بیماری کشنده مبتلا کند.

وی افزود: تغییر رفتار حیوان یکی از علامت‌های ابتلا به این بیماری است گرگ، شغال و روباه معمولا در روز پنهان می‌شوند و شب‌ها به شکار می‌روند و سگ‌ها و گربه‌ها به صاحب خود حمله نمی‌کنند، اما رفتاری بر خلاف این نشان دهنده ابتلا است.

رئیس مدیریت بیماری‌های دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: کودکان را باید آموزش دهیم تا به گربه‌ها و سگ‌ها نزدیک نشوند و آن‌ها را لمس نکنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.