مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز گفت: این دانشگاه طی روزهای ۲۳ تا ۲۵ آبان، میزبان دهمین دوره جشنواره ملی رویش خواهد بود.

مهدی مؤمن‌زاده در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره رویش گفت: این جشنواره هرسال با هدف کمک به شناسایی و شکوفایی استعدادهای ارزشمند فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشجویان مستعد برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه روز بیست و سوم آبان، پذیرش دانشجویان، افتتاحیه‌ی جشنواره و نمایشگاهِ رویش برنامه‌ریزی شده است، گفت: روز دوم به برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌ها با حضور کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌ها و دبیران کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی دانشگاه‌های کشور اختصاص دارد و اختتامیه نیز روز سوم برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز با بیان اینکه این جشنواره ویژه‌ی دستاوردها و توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور است، گفت: کانون‌های دانشجویی‌فرهنگی یکی از مجموعه‌های کارآمد است که نقش مهمی در حیات و سرزندگی محیط‌های دانشگاهی ایفا کرده و همواره به‌عنوان یکی از مصادیق بارز شکل‌گیری «دانشگاه اجتماعی» به شمار می‌رود.

او گفت: برگزاری جشنواره‌ ملی رویش با انگیزه‌ی معرفی دستاوردها و توانمندی‌های این مجموعه و نیز نوعی ارزیابی فعالیت‌های کانون‌های دانشجویی فرهنگی به‌صورت سالیانه، می‌تواند گام مؤثری در ارتقای کانون‌های دانشجویی فرهنگی به شمار آید. به همین منظور معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با درک ضرورت ایجاد چنین بستری، نسبت به برگزاری جشنواره‌های ملی رویش که دستاورد فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و اجتماعی است اهتمام ورزیده است.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز گفت: باتوجه به کم‌رنگ شدن بیماری کرونا و حضور پررنگ دانشجویان در محیط دانشگاه‌ها، برگزاری این رویداد در سطح دانشگاه شیراز و استان فارس و خروجی آن در سطح ملی می‌تواند موجب تقویت پیوند دانشجویان با دانشگاه و ایجاد شور و نشاط و شادابی در بین دانشجویان شود.

او با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری جشنواره‌ی ملی رویش اشاعه‌ی فرهنگ و هنر در سطح کشور است، گفت: محورهای متنوعی برای شرکت در جشنواره در نظر گرفته شده است و دستاوردهای فرهنگی می‌تواند به‌صورت فردی یا گروهی تولید و در جشنواره شرکت داده شود.

مومن‌زاده گفت: دبیرخانه‌ جشنواره‌ ملی رویش، دانشگاه‌ها را موظف کرده تا براساس دستورالعمل اعلام شده، موارد ارسالی را از نظر کمی و کیفی بررسی کنند. دانشگاه‌ها ملزمند مستندات و اطلاعات ارائه‌شده طی یک سال گذشته (در طی بازه‌ی زمانی خرداد۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۱) که ازسوی شرکت‌کنندگان ارسال شده را بررسی کرده و موارد برتر را به جشنواره‌ی ملی ارجاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
لازم نکرده دانشگاه شیرازی که فرم سلامت روان رو به دانشجوها میگه پرکنید برای رفع تکلیف دانشجویی که از طبقه ۱۳ خودکشی کرد بنا به گفته خودشون فرم سلامت روان رو در هیچ ترمی پر نکرده این نشون میده برای رفع تکلیف میگن پرکنید و هیچ بررسی نمیشه مسئولش کیه باید توبیخ بشه اون مسئولی که باید این موارد رو بررسی کنه دقیقا یکی از سوالاش اینه تا حالا به خودکشی فکر کردید یا در تهیه مایحتاج اولیه زندگی دچار مشکلید از کجا معلوم بچه ها که وارد خوابگاه میشن بعضی خیلی راحت خرج میکنند بعضی حتی پول کرایه تاکسی برای یه گردش کوچولو توی شهر رو ندارن و همین باعث عقده بشه آیا نباید بررسی بشه و چه از لحاظ روانی و مالی کمک بشه الان یک جلسه مشاوره چنده ؟ چرا نباید به بچه هایی که فرم سلامت روان پر کردندو مشکل دارند مشاوره رایگان ندن و اینکه بعضی ها از ترس حقیقت رو نمیزنند چرا به بچه ها نمیگن این تاثیری نداره فقط برای کمک به شماست باشگاه شما خبرنگاران مطالبه کنید این مسائل رو یا ممکنه پسر یا دختری دچار مسائل عاطفی شده باشه باید آموزش داده بشه اینا زودگذره چرا حداقل یه همایش سلامت روان اجباری نمیزارن به امید ندیدن چنین مسائلی ان شاالله
آخرین اخبار