سرپرست فرمانداری پلدختر بر ضرورت پیگیری طرح مدیریت زیست بومی تالاب‌های این شهرستان تاکید کرد.

 حمید خادم سرپرست فرمانداری پلدختر ظهر امروز در جلسه توسعه و احیای تالاب‌های "گری بلمک" و "ولی‌عصر" که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد با اشاره به مشکلات از پیش باقی مانده در رابطه با احساس تالاب گری بلمک اظهار داشت: جلسات متعددی در گذشته در همین رابطه برگزار شده که بدون نتیجه بوده و توافق بین کشاورزان منطقه و ادارات مربوطه انجام نشده است.

او با بیان اینکه با نظر مساعد مدیران و مردم منطقه به نتایج خوبی درباره تالاب "گری بلمک" رسیدیم، افزود: منابع آب شهرستان پیگیری لازم جهت اعلام حریم و بستر منطقه "گری بلمک" را با توجه با اسناد مالکیت متعلق به کشاورزان و مالکان منطقه را انجام و در بازه زمانی یک هفته‌ای به فرمانداری پلدختر اعلام کند.

سرپرست فرمانداری پلدختر به تعیین تکلیف و حل اختلاف مالکیتی در محدوده مورد ادعا بین کشاورزان و محیط زیست تاکید و عنوان کرد: شیلات استان نسبت به اجرای طرح آبزی‌پروری در این منطقه اقدم کند.

خادم بیان کرد: ادارت شهرستان متقاعد شدند که با توجه به مستندات موجود استعلامات لازم را انجام دهند تا مردم منطقه به حقشان برسند.

او با بیان اینکه مردم منطقه می‌گویند دهه ۴۰ سند زمین‌های اطراف "گری بلمک" را دریافت کردیم گفت: اسناد هم گوید این زمین‌ها زراعی و دارای سند هستند و مردم حق دارند و با توجه به اسناد موجود مایل هستند که بخشی از این زمین‌ها که به طور طبیعی آب در آن جمع می‌شود برای تالاب استفاده شود.
سرپرست فرمانداری پلدختر با اشاره به ضرورت تشکیل تعاونی روستایی در منطقه "ولی‌عصر" توسط کشاورزان و مالکان این منطقه تصریح کرد: طرح مدیریت زیست بومی تالاب‌های شهرستان پلدختر توسط اداره محیط زیست استان مورد پیگیری قرار گرفته و نتیجه آن به فرمانداری پلدختر اعلام شود.

 

برچسب ها: تالاب ، فرمانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.