بزرگترین اتحادیه صنفی صنعتی آلمان اعتصاب هشدار دهنده‌ای را کارخانه آئودی راه اندازی کرد.

بزرگترین اتحادیه صنفی صنعتی آلمان موسوم به «آی جی مِتال» (IG Metall) سه شنبه صد‌ها کارگر را برای برپایی «اعتصاب هشداردهنده» در کارخانه آئودی‌ای جی در شهر نکارسولم (Neckarsulm) بسیج کرد.

به گزارش خبرگزاری راپتلی، این اتحادیه خواستار افزایش هشت درصدی دستمزد اعضای خود همزمان با تورم فزاینده و افزایش قیمت انرژی است. میخائیل اونسِر، نماینده اتحادیه «آی جی متال» با سخنرانی در جمع کارگران اعتصاب کننده، گفت: «ما خواهان افزایش هشت درصدی حقوق هستیم. می‌خواهیم هشت درصد پول بیشتر وارد جیب هایمان شود. همکاران عزیز این لازم است. ما سزاوار چنین افزایشی هستیم.»

اتحادیه آ جی متال مدعی است کارفرمایان هنوز پیشنهاد منطقی برای پایان دادن به اعتصاب‌ها ارائه نکرده اند. قرار است تا زمان دریافت امتیاز در مذاکرات، اعتصاب‌های هشداردهنده بیشتری برگزار شود.

هفته گذشته نیز روزنامه هندلزبلات آلمان اعلام کرد با توجه به تداوم اختلافات در مذاکرت در صنعت فلز و برق، کارکنان اتحادیه آی جی متال از روز شنبه اعتصاباتی را آغاز کرده‌اند. به گفته اتحادیه صنایع فلزی، بیش از ۱۳۰۰ کارمند تنها در بایرن در این اعتصاب‌ها شرکت کردند.

همزمان با شروع سرما و افزایش بهای انرژی در اروپا مردم در بسیاری از کشورهای این قاره به دلیل پایین بودن دستمزد خود و افزایش قیمت گاز دست به اعتصاب و اعتراض زده اند. تاکنون بساری از اصناف در فرانسه، انگلیس، آلمان، جمهوری چک و چندین کشور اروپایی دیگر اعتصاب کرده‌اند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار