دستور رئیسی برای تکمیل فوری پروژه‌های روی زمین مانده پاکدشت

رئیس جمهور کشورمان در سفر به پاکدشت دستور داد پروژه‌های روی زمین مانده این شهرستان به صورت فوری تکمیل شود.

آیت‌ الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان که در قالب بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های استان تهران صبح امروز پنجشنبه به پاکدشت سفر کرده است از پروژه های خط انتقال پساب بهداشتی فاضلاب تصفیه‌خانه ری و کمربندی جنوبی در حال احداث پاکدشت بازدید کرد. 

رئیسی در جریان این بازدید که از سوی وزرای نیرو و راه و شهرسازی و همچنین معاون اجرایی رئیس جمهور همراهی می‌شد در جریان روند احداث این پروژه‌ها قرار گرفت.

اجرای پروژه خط انتقال پساب بهداشتی فاضلاب تصفیه‌خانه ری از سال ۹۲ آغاز شده، اما به دلیل برخی مشکلات از جمله سرمایه‌گذاری معطل مانده است. در صورت تکمیل این پروژه سالانه ۲۸۰ میلیون مترمکعب آب بهداشتی در اختیار کشاورزان منطقه قرار خواهد گرفت همچنین پروژه کمربندی جنوبی پاکدشت به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ ملی با گذشت ۱۴ سال از آغاز احداث آن همچنان به پایان نرسیده است.

رئیس جمهور پس از استماع گزارش روند اجرایی و مشکلات پیش‌روی تکمیل این پروژه‌ها، امکان زیرکشت رفتن پایدار ۳۵ هزار هکتار از اراضی منطقه در صورت تکمیل پروژه خط انتقال پساب بهداشتی را اقدامی بسیار ارزشمند دانست.

رئیسی همچنین با اشاره به مشکل تملیک اراضی در این پروژه‌ها و مطالبات مردم به معاون اجرایی ماموریت داد تا با ارزیابی و برآورد‌های دقیق نسبت به تخصیص بودجه و رفع مشکل این پروژه اقدام کند تا مردم شاهد گشایش و بن‌بست شکنی در این پروژه‌های معطل مانده باشند.

رئیسی در محل اجرای پروژه توسعه بیمارستان زعیم پاکدشت

آیت‌ الله رئیسی در ادامه این بازدید میدانی از پروژه بیمارستان ۱۲۹ تختخوابی زعیم پاکدشت بازدید کرد.

این پروژه با ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر زیربنا در ۷ طبقه نیازمند تامین اعتبار ۳۰۰ میلیاردی است که به گفته مسئولان پروژه در صورت تحقق اعتبارات آن تا دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این پروژه که با همراهی وزیر بهداشت و معاون اجرایی رئیس جمهور صورت گرفت، دستور داد اعتبارات لازم برای تکمیل آن در قالب بودجه مصوبات سفرهای استانی تصویب و مراحل تکمیل آن به فوریت انجام شود.

رئیسی همچنین با تاکید بر ضرورت تمرکز بیشتر بر حوزه بهداشت خطاب به وزیر بهداشت گفت: در کنار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بیمارستانی، وزارت بهداشت باید بر حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری متمرکز شود.

تعیین فرصت یکماهه دکتر رئیسی برای رفع موانع احداث شهرک امیرالمومنین(ع) پاکدشت

آیت الله رئیسی در ادامه برنامه امروز خود از پروژه احداث شهرک امیرالمومنین(ع) شهرستان پاکدشت که به دلیل مشکلات اداری بیش از ۲۰ سال است معطل مانده است، بازدید کرد.

این پروژه که از سال ۸۴ با خرید بیش از ۶ هزار قطعه زمین از سوی مردم عملیات اجرایی آن آغاز شده، به دلیل برخی مشکلات اداری از جمله ایرادات و موانع سازمان منابع طبیعی و سازمان محیط زیست متوقف شده است.

رئیس جمهور در جریان این بازدید در جمع اهالی این منطقه حضور یافت و ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مردم در هوای بارانی با بیان اینکه ما در کنار شما هستیم و مشکل شما مشکل دولت است، تصریح کرد: برای رفع موانع اداری احداث این شهرک حداکثر یکماه زمان تعیین کردیم تا مسئولان شهرستان مشکلات این پروژه را به طور کامل مرتفع کنند.

رئیسی همچنین در گفتگوی چهره به چهره با مردم این منطقه در جریان مسائل و پیشنهادات ایشان قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
تکمیل فوری یعنی بزن و در برو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
بازم دستور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
صد رحمت به روحانی
United States of America
زرین
۱۶:۰۰ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
آقای رئیس جمهور سلام اگرمیشود یک تک پا بگرمسار هم تشریف بیاورید چون کارهای باقی مانده زیادهست کل گرمسار ازلحاظ عمرانی باقی مانده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
خاک پاکدشت حسابی حاصلخیزه اگه آب کافی باشه بدون نیازبه کودشیمیایی محصولات عالی میده اونوقت تو پاکدشت ساخت وسازمی کنندبعدمیرن یه جای دیگه تو گلخانه وزمینهای غیر حاصلخیز به زور کودوسموم شیمیایی محصولات کشاورزی ایجاد می کنند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
دستاورد دولت جدید فقط گرانی هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
آب بمراتب از نفت مهمتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
رئیس جمهور مشکل دلار ۳۶۰۰۰ تومانی رو حل کن
Iran (Islamic Republic of)
ش ه
۰۹:۴۲ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
در آبخیزداری و تصفیه مجدد کوشا باشیم.
آخرین اخبار