امام جمعه شهرستان مهریز بر رفع موانع ازدواج جوانان تاکید کرد.

حجت الاسلام محی الدینیامام جمعه مهریز با انتقاد از عدم تحقق دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب درباره مسائل فرهنگی گفت: متاسفانه تنها ۳۰ درصد از مسائل مطرح شده ایشان در زمینه سبک زندگی توسط دولت‌ها عملی شده است. 

او افزود: رهبر معظم انقلاب درباره ناتوی فرهنگی و فضای مجازی هشدار داده بودند، اما متولیان فرهنگ نتوانستند دغدغه‌های حضرت آقا را جامه عمل بپوشانند و نتیجه این بی توجهی را می‌توان در حوادث اخیر کشور و برخورد‌های هیجانی نوجوانان و جوانان مشاهده کرد.

امام جمعه مهریز با تأکید بر اینکه به دغدغه جوانان توجهی جدی نشده است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری، مهمترین مانع ازدواج جوانان را موانع فرهنگی معرفی کرده و خواستار برطرف شدن این موانع شده اند.

او ادامه داد: مسائل فرهنگی مهمترین مانع پیش روی ازدواج جوانان بوده و تفاخر‌ها و چشم و هم چشمی‌ها و مسائل مختلف سبب افزایش هزینه‌های ازدواج برای خانواده‌ها شده است.

محی الدینی تامین مسکن را یکی دیگر از موانع ازدواج جوانان برشمرد و افزود: جوانی که قصد ازدواج دارد با هزینه‌های سرسام آور مسکن و اجاره بها مواجه است. از سوی دیگر با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، بسیاری از خانواده‌ها هم قادر به حمایت فرزندانشان در بحث ازدواج نیستند.

امام جمعه مهریز اشتغال، دریافت وام ازدواج، تهیه جهیزیه، هزینه‌های تحصیلی و ... را از دیگر مشکلات جوانان ذکر کرد و گفت: اکنون در روستا‌ها و شهر‌ها زمین‌های فراوانی داریم که می‌توان بخشی از مشکلات مسکن جوانان را رفع کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار