آنتن شبکه‌های سراسری از اول آذر، ۱۰ ساعت در روز در اختیار شبکه‌های استانی قرار می‌گیرد.

قائم مقام رییس سازمان در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول رسانه ملی امروز در نشست شورای مدیران صدا و سیمای مرکز گیلان در رشت، گفت: این کار با هدف معرفی بیشتر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مراکز استانی صداو سیما و پر رنگ کردن نقش تولیدات استانی در رسانه ملی است.

وحید جلیلی افزود: یکی از ارکان تحول در رسانه ملی، تحول در مراکز استان‌ها است و برای این کار داشتن مدیریت فرهنگی از طریق داشتن ابتکار عمل و برقراری ارتباطات عالی با ظرفیت‌های استانی ضروری است.

وی گفت: رسانه‌ی استانی به عنوان ضریب دهنده توانمندی‌ها و قرارگاه فرهنگی استان باید بر اساس اولویت‌ها در اختیار همه افراد و قومیت‌ها که قابلیت و ظرفیت لازم را دارند، قرار گیرد.

نشست شورای مدیران صدا و سیمای مرکز گیلان در رشت

قائم مقام رییس سازمان در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول رسانه ملی افزود: رسانه استانی باید توانایی رویداد سازی داشته باشد که البته بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی و ابتکار رسانه‌ای مقدمه این کار است.

وحید جلیلی افزود: اجزای رسانه ملی نباید به صورت جزایر پراکنده عمل کنند بلکه باید با هم افزایی برای تولید و ارتقای کیفیت محتوا تلاش کنند.

وی سرود سلام فرمانده را نمونه‌ای از کار‌های فاخر که با ایده و ابتکار در یک شهر کوچک اتفاق افتاد، اما بازخورد جهانی پیدا کرد، دانست و گفت: این سرود حتا در ونزوئلا نیز بازخوانی شده است.

قائم مقام رییس سازمان در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول رسانه ملی با بیان اینکه صداو سیما هویت معرفتی دارد، افزود: عدالت گستری و هویت محوری با استفاده از همه‌ی فرصت‌ها و ظرفیت‌ها الزامی است و رسانه ملی باید آینه ظرفیت‌ها و هویت ملی باشد و تحقق شعار هویت محوری دقیقا همین معناست.

معاون امور استان‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هم در این جلسه با اشاره به ارتقای امکانات زیر ساختی و سخت افزاری رسانه استانی، گفت: توجه به نیروی انسانی و تامین امنیت شغلی و آموزش آن‌ها از مهمترین اولویت‌های رسانه ملی برای ارتقای محتوایی برنامه هاست. 

همچنین در این سفر دکتر عابدینی معاون امور استان‌ها و دکتر محمدی رییس مرکز طرح و برنامه و بودجه سازمان در نشستی صمیمانه به مشکلات و دغدغه‌های برنامه سازان و کارکنان رسانه استانی پاسخ دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.