افزایش ۱۷ درصدی تردد در جاده های کردستان

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره راهداری کردستان گفت: تردد جاده‌ای در محور‌های استان در هفت ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

دانش زندی با اشاره به اینکه متوسط تردد روزانه وسایل نقلیه در محور‌های استان ۳۲۰ هزار تردد می‌باشد اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه بیش از ۵۶ میلیون و ۵۲۷ هزار تردد انواع وسایل نقلیه سنگین و سبک در محور‌های استان به ثبت رسیده است.

 

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره راهداری کردستان گفت: بر اساس آمار‌ها ۱۳ درصد تردد‌های جاده‌ای در استان مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۷ درصد مربوط به تردد وسایل نقلیه سواری می‌باشد. 

 

او با اشاره به این که آمار تردد وسایل نقلیه به سمت ورودی به استان در سال گذشته ۸ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۲۳۸ تردد بوده است ادامه داد: در هفت ماهه اول امسال ۹ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۵۲۹ تردد به ثبت رسیده که نسب در مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۳ درصدی داشته است.

 

زندی افزود: بیش از ۹ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۷۰۸ تردد خروجی از استان ثبت شده که نسبت به آمار سال گذشته که ۸ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۹۳ تردد بوده نیز ۱۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره راهداری کردستان جاده دیواندره- تکاب را کم ترددترین محور استان خواند و گفت: محور‌های سنندج -کامیاران، سنندج دیواندره و بوکان- سقز پرترددترین محور‌های استان در سال جاری بوده است.

 

او بیان کرد: اوج ترافیک در محور‌های مواصلاتی استان مربوط به روز‌های پنح شنبه و جمعه در ساعات ۱۱ تا ۱۳ و ساعات ۱۶ تا ۱۹ بوده است.

گفتنی است؛ تلفن گویا ۱۴۱ به منظور اطلاع رسانی از وضعیت جاده‌های استان آماده خدمت به هم استانی‌ها می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.