طالبان علت ممنوعیت حضور بانوان در باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی را بی‌توجهی شهروندان به دستورات مربوطه عنوان کردند.

محمد عاکف مهاجر سخنگوی وزارت نماز، ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر گفت دیگر زنان نمی توانند در اماکن ورزشی حضور یابند.

 طالبان در ممانعت از حضور بانوان در سالن‌های ورزشی جدیدترین تصمیم این گروه افراطی در سرکوب حقوق زنان افغان و آزادی‌های آنها از زمان به قدرت رسیدن در ماه اوت سال 2021 میلادی به شمار می رود.

مهاجر درباره این تصمیم طالبان گفت:ممنوعیت حضور بانوان در باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی به دلیل بی‌توجهی شهروندان به دستورات مربوط به عدم اختلاط میان زنان و مردان و عدم پایبندی بانوان به حجاب و سرپوش در سالن‌ها اعمال شده است.

ممنوعیت ورود زنان به سالن‌های وزرشی و پارک‌ها و مراکز تفریحی از این هفته در افغانستان اجرایی شده است.

سخنگوی وزارت نماز، ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر طالبان مدعی شد: طالبان طی 15 ماه گذشته تمام تلاش خود را برای پرهیز از بسته شدن پارک‌ها و سالن‌های وزرشی به روی زنان بکار گرفت و دستور داد روزهایی برای مردان و روزهایی برای زنان به منظور عدم اختلاط دو طرف اختصاص داده شود اما این دستورات متاسفانه اجرایی نشد و قوانین و ضوابط نقض شد لذا ناچار شدیم پارک‌ها و سالن‌های ورزشی اختصاص داده شده به زنان بسته شود.

این مقام طالبان تصریح کرد: در اغلب موارد شاهد بودیم که مردان و زنان باهم در پارک‌ها بودند و متاسفانه زنان حجاب را رعایت نمی‌کردند لذا باید این تصمیم را می‌گرفتیم، اکنون دستور دادیم تا از ورود زنان به همه مراکز تفریحی و سالن‌های ورزشی ممانعت به عمل آید.

مهاجر در پایان گفت: عناصر طالبان به زودی نظارت بر این اماکن را برای اطمینان از اجرای تصمیم مذکور آغاز خواهند کرد.

گفتنی است تصمیمات طالبان برای زنان افغان باعث نارضایتی مردم افغانستان و همچنین نهادهای حقوق بشری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار