کارشناس فوتبال گفت: بازی با تیم‌های باشگاهی فشار بیشتری به ملی پوشان وارد می‌کرد و تیم ملی در بازی با نیکاراگوئه محک جدی نخورد.

سید مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی نیکاراگوئه اظهار کرد: به نظرم نیکاراگوئه حریف سختی برای ایران نبود و اگر تیم ملی فوتبال  با تیم‌های باشگاهی همانند استقلال، پرسپولیس و سپاهان بازی می‌کرد فشار بیشتری به ملی پوشان وارد می‌شد. در مجموع محک جدی تیم ملی در این بازی نخورد.

تفکرات کی روش در استفاده از  نیمکت نشینان باشگاه ها را نمی دانم 

او ادامه داد: تفکرات کی روش از دعوت بازیکنانی که در تیم باشگاهی خود نیمکت نشین هستند را نمی‌دانم. به طور مثال صادقی در استقلال بازی نکرده است، اما به تیم ملی فوتبال دعوت شد و کی روش از او در بازی با نیکاراگوئه استفاده کرد. شرایط و عیار تیم ملی در بازی‌های دوستانه باید مشخص شود.

لژیونرها شاکله اصلی تیم ملی فوتبال را تشکیل می دهند 

سید صالحی درباره ارزیابی اش از لیست تیم ملی فوتبال برای جام جهانی قطر گفت: قاعدتا نفرات معدودی از بازیکنانی که در اردوی اخیر تیم ملی بودند به تیم ملی دعوت می‌شوند و لژیونر‌ها شاکله اصلی تیم ملی را تشکیل می‌دهند.

بازیکنان جوان در اولین بازی ملی خود استرس داشتند 

کارشناس فوتبال درباره اینکه تیم ملی فوتبال در گلزنی به تیم ضعیف نیکاراگوئه هم مشکل داشت، گفت: اکثر بازیکنان تیم ملی در این بازی جوان بودند و استرس اولین بازی خود در تیم ملی را داشتند به همین علت نتوانستند توانایی خود را نشان بدهند. شاید دیدگاه کی روش از استفاده بازیکنان جوان در این بازی  این بوده که  آن‌ها در آینده کمک حال تیم ملی باشند.

او درباره اینکه آخرین بازی دوستانه ایران برابر تونس قبل از جام جهانی را چطور ارزیابی می‌کند، بیان کرد: به نظرم بازیکنان شاغل در اروپا به اردوی تیم ملی دیر اضافه می‌شوند و این موضوع باعث  ناهماهنگی در تیم ملی فوتبال می‌شود. اگر زمان بیشتری وجود داشت در آن صورت بازیکنان کنار هم کار می‌کردند و به هماهنگی می‌رسیدند. معتقدم اردوی اتریش بهترین اردوی آماده سازی بود و ۲ بازی تدارکاتی خوب با تیم‌های اروگوئه و سنگال برگزار شد.

سید صالحی درباره کی روش به عنوان  بازی تمرینی  این دیدار دوستانه را تدارک دید، گفت: به نظرم او می‌توانست بازیکنان تاثیرگذار را به تیم ملی دعوت کند و شاید از این بازیکنان در جام ملت‌های آسیا بهره ببرد.

گروه تیم ملی فوتبال در جام جهانی راحت نیست 

او درباره حریفان ایران در جام جهانی قطر بیان کرد: گروت ساوتگیت مربی قابل احترامی است. همچنین تیم ملی انگلیس بازیکنان بزرگی در تیم‌های مطرح اروپا دارد.   علاوه بر این، اکثر بازیکنان آمریکا و ولز هم در لیگ انگلیس بازی می‌کنند و گروه راحتی نیست. 

انتخاب آقاجانیان نشان می دهد که کی روش عوض نشده است 

کارشناس فوتبال درباره انتخاب مارکار آقاجانیان به عنوان دستیار کی روش گفت: کی روش با این اقدامش نشان داد که همانند ۸ سال پیش است و اجازه نمی‌دهد که در کارش کسی دخالت کند. به نظرم وحید هاشمیان باید در کنار کی روش قرار می‌گرفت، چون ۲ سال به عنوان مربی تیم ملی زحمت کشیده بود.

تیم ملی فوتبال در زمان آماده سازی اسیر حواشی بود 

سید صالحی درباره اینکه تیم ملی فوتبال از گروهش صعود می‌کند، گفت: ما باید فشار را از تیم ملی فوتبال برداریم. تیم ملی فوتبال در دوران آماده سازی اسیر حواشی تغییر رئیس فدراسیون فوتبال و سرمربی بود و زمان را از دست دادیم. همچنین بازی‌های دوستانه به نحو احسن برای تیم ملی تدارک دیده نشد. ما گروه راحتی نداریم، اما ملی پوشان ما نشان دادند که در شرایط سخت کار‌های بزرگی انجام می‌دهند و امیدوارم که تیم ملی به مرحله بعد جام جهانی صعود کند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار