حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: پرونده کارخانه تعطیل‌شده شمش منیزیم، نباید به مدت ۶ ماه معطل کارشناسی هیئت سه نفره بماند و ضروری است در اسرع وقت پیگیری شود.

جلسه شورای قضایی استان خراسان جنوبی شب گذشته با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا، اعضای شورای عالی قوه قضاییه و مدیران ارشد قضایی خراسان جنوبی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه به موضوع کارخانه تعطیل‌شده شمش منیزیم در شهرستان فردوس اشاره کرد و گفت: پرونده‌ای مثل پرونده کارخانه تعطیل‌شده شمش منیزیم که برای مردم شهرستان فردوس و همچنین برای تولید کشور دارای اهمیت است، نباید به مدت ۶ ماه معطل کارشناسی هیئت سه نفره بماند و ضروری است که در اسرع وقت آن را پیگیری کرد.

رئیس قوه قضاییه در همین راستا بر پیگیری هرچه سریع‌تر موضوع کارخانه شمش منیزیم توسط استاندار ، رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی و مجمع نمایندگان استان تاکید کرد.

مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی که از این کارخانه بازدید کرده بود گفت: کارخانه شمش منیزیم شهرستان فردوس که در سال ۹۳ با ۶ خط تولیدی و ۲۰۰ نفر نیرو فعالیت خود را آغاز کرد، بعد از دوره کوتاهی به تعطیلی کشیده شد.

وی گفت: مسئولان شهرستان فردوس علاوه بر آنکه درخواست ورود سازمان بازرسی به موضوع کارخانه شمش منیزیم را دارند، تقاضایشان این است که شرایط واگذاری این کارخانه نیز مهیا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور پس از ارائه گزارش بازدید خود از شهرستان قائن گفت: دستورات لازم برای رفع مشکلات کارخانه فولاد قائنات و نیروگاه شهید کاوه صادر شد.

رحیمی وزیر دادگستری نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت انبار‌های اموال تملیکی استان خراسان جنوبی پرداخت و گفت: برای تعیین تکلیف آن دسته از کالا‌های موجود در این انبار‌ها که فاقد صورتجلسه کشف بودند مهلت ۲۰ روزه در نظر گرفته شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح نیز در این جلسه با بیان اینکه هنوز قسمتی از پادگان مرکز آموزشی ۰۴ ارتش انتقال پیدا نکرده است، گفت: این پادگان در قسمت مرکزی شهر بیرجند واقع شده و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است؛ چنانچه این انتقال انجام شود دو خیابان مهم شهر تعریض خواهند شد و بدین واسطه بسیاری از مشکلات مرکزی شهر مرتفع می‌شود.

وی در همین راستا افزود: در نتیجه جلسه‌ای که با فرمانده ارشد ارتش در خراسان جنوبی، شهردار بیرجند، مدیر کل راه و شهرسازی و معاون استاندار خراسان جنوبی برگزار شد توافقات خوبی صورت گرفت و در آینده نزدیک، این معضل قدیمی شهر حل شود.

بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک نیز در این جلسه از صدور اسناد حدنگاری برای ۱۰۰ درصد عرصه‌های ملی و ۲۸ درصد اراضی زراعی استان خراسان جنوبی خبر داد.

همچنین علی‌اصغر رفاهی رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه در این جلسه با اشاره به ملاقات‌های مردمی چهره به چهره مسئولان عالی قضایی گفت: طی این سفر ، ۴۱۳ نفر با مسئولان عالی قضایی به صورت چهره به چهره دیدار کردند.

رئیس قوه قضاییه  خطاب به مسئولان حوزه ریاست و مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه دستور داد نامه‌های مردمی را که در جریان سفر هیئت عالی قضایی به خراسان جنوبی واصل شده است، به صورت ویژه پیگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.