مدیرکل توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی گفت: تنوع تولیدات محصولات کشاورزی کشور ۴۴۲ نوع است و ۱۶.۵ میلیون هکتار سطح زیر کشت اراضی کشاورزی کشور است.

صادق توسلی زاده مدیرکل توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی در همایش سراسری گردشگری کشاورزی در لرستان با اشاره به اینکه ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بهره بردار کشاورزی در کشور در حال تولید هستند، اظهار داشت: تنوع تولیدات محصولات کشاورزی کشور ۴۴۲ نوع است و ۱۶.۵ میلیون هکتار سطح زیر کشت اراضی کشاورزی کشور است.

او با بیان اینکه سالانه ۱۲۲ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود، افزود: ایران در حوزه تولیدات کشاورزی دارای رتبه‌های جهانی بسیار خوبی است و این ظرفیت در حوزه ایجاد ارزش افزوده بسیار گسترده‌تر است.

مدیرکل توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه ایران در زمینه ایجاد نظام میراث کشاورزی پیشتاز است، عنوان کرد: گردشگری کشاورزی به عنوان اقتصاد مکمل درکنار کشاورزی کشور قرار خواهد گرفت.

توسلی زاده با بیان اینکه گردشگری کشاورزی باید در کنار کشاورزی، تولید و اقتصاد روستا مکملی برای توسعه روستا و کشاورز باشد، بیان کرد: حوزه‌های کشاورزی بسیار متنوع است و در این راستا گردشگری کشاورزی به منظور توسعه پایدار در دستور کار قرار گرفته و ماندگاری در روستا و اشتغال جوانان از اهداف تدوین این برنامه است.

او  با اشاره به اینکه گردشگری کشاورزی در سال ۹۲ در نظام پیشنهادات وزارت کشاورزی مطرح و تصویب شده است، تصریح کرد: سال گذشته تفاهم نامه‌ای تهیه و تدوین شده که استان‌های دارای ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی در این تفاهم نامه شناسایی شده است.

مدیرکل توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر لزوم جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، افزود: توسعه گردشگری کشاورزی باید علاوه بر درآمد زایی و رونق اقتصادی روستا‌ها مانع تغییر کاربری‌ها در اراضی کشاورزی شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.