پارلمان اروپا خواستار ایجاد اتحادیه دفاعی برای تکمیل ناتو شد

رئیس پارلمان اروپا خواستار تقویت زیرساخت‌های دفاعی و ایجاد یک اتحادیه موازی با ناتو شده است که کشور‌های دیگر اروپا را هم در بر بگیرد.

روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا گفت لازم است یک اتحادیه دفاعی باثبات ایجاد شود که مکمل ناتو باشد و به کشور‌هایی مانند مولداوی کمک کند تا امنیت خود را افزایش دهند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس پارلمان اروپا در کنفرانس مطبوعاتی با رئیس جمهور مولداوی تاکید کرد: «ما باید زیرساخت‌های امنیتی خود را تقویت کنیم. پارلمان اروپا در این مورد بسیار صریح بوده است. ما باید یک اتحادیه امنیتی و دفاعی پایدار ایجاد کنیم که مکمل ناتو باشد و به کشور‌هایی مثل مولداوی برای تامین امنیت کمک کند».

گفتنی است، ۳۱ اکتبر، بقایای یک موشک در نزدیکی یکی از شهرک‌های مولداوی در مرز با اوکراین سقوط کرد. ادعا‌هایی وجود داشت که موشک توسط یگان‌های پدافند هوایی اوکراین سرنگون شده، اما دولت مولداوی روسیه را مسئول این حادثه دانست و یک دیپلمات روسی را هم در ارتباط با این مسئله اخراج کرد. متسولا گفت که مقامات اتحادیه اروپا از این حادثه مطلع شده و آن را یک علامت هشدار تلقی کردند.

از زمان شروع جنگ اوکراین، درخواست کشورهای اروپایی برای عضویت در ناتو افزایش پیدا کرده است. تاکنون با درخواست فنلاند و سوئد موافقت شده اما تکمیل فرآیند عضویت زمان‌بر است و لازم است پارلمان تمام کشورهای عضو آن را تصویب کنند. در این بین، کشورهای کوچک‌تر شرق اروپا که امکان عضویت در ناتو را ندارند، خواستار ساز و کارهای دفاعی دیگری شده اند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار