پل مه گفت: با اتصال راه آهن رشت- آستارا شاهد رفع حلقه های مفقوده در حوزه ترانزیتی کشور و افزایش حمل سرعت کالا در این بخش خواهیم بود.

 آقای مسعود پل مه گفت: با راه اندازی راه آهن رشت - آستارا شاهد افزایش توسعه و فرآیندهای تجاری خواهیم بود، البته این بدان معنا نیست که کالاها در حوزه ترانزیت دریایی را به بخش ریلی منتقل کنیم.
 
به گفته او، با راه اندازی خط راه آهن رشت- آستارا، آن بخش از کالاهایی که می تواند از طریق ayb راه آهن آذربایجان مستقیم به ایران منتقل  شود، از طریق ریل مستقیم به بنادر ترانزیت هدایت شود که این امر می تواند زمینه ساز افزایش سرعت عمل در این حوزه شود.
 
 دبیر انجمن کشتیرانی می گوید: با اجرای این ترانزیت ما نیاز به عملیات حمل مرکب جاده ای نخواهیم داشت، هرچند که عملیات حمل و نقل جاده ای در جای خود از اهمیت بالا و شایانی برخوردار است.  اما در صورتی نیاز به حمل مستمر داشته باشیم، باید به بخش ریلی متصل شود تا از طریق فعالیت دریایی شمال دریای خزر به آستارا -انزلی و بالعکس  مرتبط می‌شود.
 
او می گوید: وجود راه آهن و رفع این حلقه مفقوده تاثیر مثبتی در حمایت از عملیات بندری ریلی خواهد داشت ، از سوی دیگر حلقه مفقودی ریل به عنوان ایمن ترین شیوه حمل زمینی در بخش سیستان و بلوچستان به شمار می رود که در حوزه اتصال به چابهار می تواند موثر باشد.
 
پل مه گفت: در صورتی که ریل به چابهار متصل شود، زمینه ساز افزایش چشمگیر حجم جابه جایی کالا ها به افغانستان و کشورهای حوزه cis  می شود چرا که بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است که قابلیت دریافت کالا در ابتدایی ترین  بخش جمهوری اسلامی را دارد.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار