استارتاپ فضایی Skyroot Aerospace، اولین موشک توسعه خصوصی هند قرار است در ۱۵ نوامبر در یک ماموریت زیر مداری با سه محموله پرتاب شود.

اولین ماموریت Skyroot Aerospace، به نام «Prarambh»، محموله‌های دو مشتری هندی و یک مشتری خارجی را حمل می‌کند و قرار است از سکوی پرتاب سازمان تحقیقات فضایی هند در سریهاریکوتا پرتاب شود.

پاوان کومار چاندانا، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران شرکت Skyroot Aerospace گفته است پرتاب برای ساعت ۱۱:۳۰ صبح برنامه ریزی شده است.

Spacekidz، یک استارتاپ هوافضای مستقر در چنای، «Fun-Sat»که یک محموله ۲.۵ کیلوگرمی بوده و به دست دانشجویانی از هند، آمریکا، سنگاپور و اندونزی ساخته شده است، در پرواز زیر مداری با Vikram-S پرواز خواهد کرد.

با این ماموریت، Skyroot قرار است به اولین شرکت فضایی خصوصی در هند تبدیل شود که موشکی را به فضا پرتاب می‌کند، این شرکت نوید دهنده عصر جدیدی برای بخش فضایی است که در سال ۲۰۲۰ برای تسهیل مشارکت بخش خصوصی افتتاح شد.

خودرو‌های پرتاب Skyroot به عنوان ادای احترام به بنیانگذار برنامه فضایی هند و دانشمند مشهور ویکرام سارابهای، «ویکرام» نامگذاری شده‌اند.

اسکایروت که در حیدرآباد مستقر است، اولین استارتاپی بود که تفاهمنامه‌ای را با ISRO برای پرتاب موشک‌های خود امضا کرد.

در بیانیه آمده است که هدف آن برداشتن موانع ورود به سرویس‌های پرتاب ماهواره و پرواز‌های فضایی مقرون به صرفه با پیشبرد ماموریت خود، قابل اعتماد و منظم کردن پرواز‌های فضایی برای همه است.

Skyroot که در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد، با استفاده از فناوری‌های پیشرفته کامپوزیت و چاپ سه بعدی، اولین موتور‌های موشک برودتی، هایپرگولیک، مایع و مبتنی بر سوخت جامد را با موفقیت ساخت و آزمایش کرد.

Skyroot Aerospace با موفقیت ۵۱ میلیون دلار از طریق دور مالی سری B در سپتامبر امسال جذب کرد. در ژوئیه سال گذشته ۱۱ میلیون دلار افزایش سرمایه در سری A داشت.


بیشتر بخوانید 


منبع: hindustantimes

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار