رسیدن به توسعه با گذر از راه‌های روستایی

بهبود وضعیت راه‌های روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق که از کانون‌های مهم تولید و ارزش آفرینی هر جامعه‌ به شمار می‌روند، کمک کرده تا مسیر کشور برای دستیابی به توسعه پایدار را نیز هموار کند.

راه روستایی یکی از مهم‌ترین خدمات زیربنایی است که نقش و جایگاه ویژه‌ای در توسعه مناطق روستایی ایفا می‌کند، به طوری که از آن به عنوان شریان حیاتی هر منطقه یاد می‌کنند. جاده‌ها علاوه بر حمل تولیدات زراعی، عامل اصلی جابجایی مسافران و پیوند دهنده مناطق روستایی و شهر‌ها می‌باشند.

بهبود وضعیت راه‌های روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق که از کانون‌های مهم تولید و ارزش آفرینی هر جامعه به شمار می‌روند، کمک کرده تا مسیر کشور برای دستیابی به توسعه پایدار را نیز هموار کند.

بدون شک احداث هر عملیات عمرانی نیازمند حفظ و نگهداری است و در این رابطه، جاده به لحاظ اهمیت استراتژیکی و تخصیص اعتبارات عمرانی بیش از حد و هزینه کرد‌های زیاد، نیازمند به نگهداری‌های مداوم و به روز هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از احداث ۴۷ کیلومتر راه روستایی از ابتدای امسال خبر داد و گفت: برای احداث این میزان راه روستایی ۸۶۸ میلیارد ریال هزینه شده است.

 جلال زاده افزود: همچنین در سال جاری ۱۵۷ کیلومتر راه روستایی با مبلغ ۸۳۴ میلیارد ریال روکش شده است.

او ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال ۹۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی در خراسان جنوبی با مبلغ دو میلیارد و ۴۸۸ میلیون ریال احداث و ۲۰۰ کیلومتر از این جاده‌ها با مبلغ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال روکش شود.

جلال زاده اعتبارات بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی امسال را از محل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، محرومیت زدایی و سفر ریاست جمهوری عنوان کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اجرای ۱۵۳ هزار متر مربع لکه‌گیری در جاده‌های استان از ابتدای سال تا کنون خبر داد و افزود: برای اجرای این پروژه‌ها بالغ بر ۷۰۰ تن قیر مصرف و اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.