مارتین اسکورسیزی، یکی از کارگردان‌های مشهور جهان در آستانه تولد هشتاد سالگی خود بزرگترین کارگردان زنده جهان خوانده شد.

روزنامه گاردین در آستانه تولد هشتاد سالگی مارتین چارلز  اسکورسیزی، کارگردان مطرح سینما به عنوان «بزرگترین کارگردان زنده» نام برد.

اسکورسیزی متولد ۱۷ نوامبر ۱۹۴۲ است.

مارتین چارلز اسکورسیزی متولد ۱۷ نوامبر ۱۹۴۲ فیلم‌ساز آمریکایی است که پنج فیلم او از سوی کتابخانه کنگره در فهرست ملی فیلم ثبت شده است.

 اسکورسیزی در سال ۱۹۹۰ سازمان غیرانتفاعی بنیاد فیلم، در ۲۰۰۷ بنیاد جهانی سینما و در ۲۰۱۷ پروژه میراث فیلم آفریقا را تأسیس کرده است.

مارتین اسکورسیزی

او  در نه فیلم راننده تاکسی، گاو خشمگین، سلطان کمدی، نیویورک، نیویورک و تنگه وحشت با رابرت دنیرو همکاری کرده است. همچنین او کارگردانی پنج فیلم دی‌کاپریو به نام‌های دارودسته‌های نیویورکی، هوانورد، رفتگان، جزیره شاتر و گرگ وال استریت را انجام داده است.

معروفیت اسکورسیزی به دلیل همکاری طولانی مدت خود با تدوین‌گر فیلم تلما شونمیکر است.  همچنین او  با ۱۲ نامزدی بهترین کارگردانی از اسکار، تنها کارگردان زنده با بیشترین نامزدی و به‌طور کلی دومین شخص نامزدشده پس از ویلئام وایلر است.

استیو مک کویین کارگردان فیلم «۱۲ سال بردگی» درباره خالق «راننده تاکسی» گفت: مارتین اسکورسیزی سکانس‌های معرفی شخصیت خیلی خوبی دارد و من عاشق معرفی دنیرو در «خیابان‌های بی رحم» هستم. جایی که دنیرو اولین بار از یک کافه بیرون می‌آید و هاروی کیتل او را تماشا می‌کند، صحنه با تکنیک اسلوموشن فیلمبرداری شده است. این معرفی یکی از بی نقص‌ترین معرفی شخصیت‌ها در تاریخ سینما است.

همچنبن وودی آلن، اسکورسیزی را شاعر بخش تیره و تاریک منهتن می‌خواند و می‌گوید همه فیلم‌های مارتین اسکورسیزی را دوست دارد و بر این عقیده است که رفقای خوب یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده در تاریخ سینمای آمریکاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار