استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ۱۳ هزار عضو هیئت علمی در حوزه کشاورزی دانشگاه‌های کشور فعالیت می کنند.

غلامعلی حیدری در بازدید از مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره برنامه دولت سیزدهم در راستای افزایش سطح گلخانه‌های سبزی و سیفی گفت: در این راستا افزایش سطح گلخانه‌های این استان تا سطح ۵۰۰ هکتار در دستور کار قرار دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: افزایش سطح زیرکشت، ارتقای بهره‌وری در تولید، اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و کشت در چند فصل از مزیت‌های کشت‌های گلخانه‌ای به‌شمار می‌رود.

وی، تلاش برای تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و افزود: جلوگیری از خام‌فروشی و افزایش ارزش اقتصادی تولیدات از مزیت‌های تکمیل زنجیره تولید و توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی است.


بیشتر بخوانید


حیدری، ورود مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی چهارمحال و بختیاری به حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی را ضروری اعلام و اضافه کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به‌نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین باید گسترش مراکز علمی، تحقیقاتی و دانش‌بنیان در کشور با هدف افزایش تولید و بهره‌وری در حوزه کشاورزی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی، حوزه کشاورزی را دارای اهمیت در تولید و امنیت غذایی دانست و ادامه داد: کشاورزی و دامپروری از ظرفیت‌های مهم استان و تقویت آن ضروری است.

حیدری، با اشاره به فعالیت ۱۳ هزار عضو هیئت علمی در حوزه کشاورزی دانشگاه‌های کشور گفت: از این ظرفیت علمی در چهارمحال و بختیاری بهره‌گیری و از هرگونه فعالیت موازی خودداری شود.

وی با اشاره به بروز پدیده تغییر اقلیم در مناطق مختلف استان اظهار داشت: در شرایط کنونی مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی و دامپروری ضروری است و مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان می‌تواند در این زمینه طرح‌های موفق‌تر با خروجی علمی و تحقیقاتی ارائه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۲۰:۲۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
این استان میتواند به پایگاهی برای تولید و بی نیازی کشورمان در زمینه های گوناگون با نلاش همه مسولان استانی و کشوری گردد
چه در کشاورزی و چه دامداری و صنایع تبدیلی و فراوری و سیلو و سردخانه و شهرها و شهرکهای صنعت و سلامت
آخرین اخبار