وقوع ۶۰ درصد تصادف‌ها در نقاط حادثه خیز کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۰ درصد حوادث رانندگی استان در نقاط حادثه خیزی که قبلا شناسایی شده اند، رخ می‌دهند.

سردار مصطفایی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد سوانح رانندگی در نقاط حادثه خیز شناسایی شده سال‌های پیش اتفاق می‌افتند، گفت: آژیر خطر تصادف‌ها در کهگیلویه و بویراحمد به صدا در آمده است.

او بر تمرکز بیشتر دستگاه‌های مربوط برای رفع نقاط حادثه خیز و ایمن سازی جاده‌ها تاکید و افزود: البته امسال تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش نشان می‌دهد.

سرهنگ پیوست، رئیس پلیس راهور استان می‌گوید: پل تنگ سریز شماره ۲، کمربندی یاسوج، محدوده فرودگاه یاسوج، پیچ تنگ کناره (محور بابامیدان)، محدوده پل تنگاری تا دوراهی سپیدار (محور بابا میدان) پیچ چشمه پلنگی، تقاطع ابتدایی کریک، پل تلگاه، پیچ‌های آب حیات، روستای سمغان، پیچ‌های شلال دان از مهم‌ترین نقاط حادثه خیز استان هستند که بیشترین آمار تصادف‌ها در این نقاط رخ می‌دهند.

احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخی کم‌کاری‌ها و سهل انگاری‌های دستگاه‌های مختلف استان، ادامه داد: این سهل انگاری‌ها موجب شده تا تصادف‌های منجر به فوت و جرح و خسارت در استان به وفور مشاهده شود.

راستا، مدیرکل راه و شهرسازی استان در پاسخ به سوال استاندار مبنی بر علت برطرف نکردن نقاط حادثه خیز پل تنگ سریز گفت: تاکنون ۵ مناقصه برگزار شده و هنوز به نتیجه نرسیده اند.

کیامرث حاجی زاده، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالا بودن قیمت برای اجرای پل، یکی از این مسائل به شمار می‌رود که گاه پیمانکار طرح تا بیش از ۱۵۰ درصد قیمت را بالا برده است.

استاندار در پاسخ به محمدی از نحوه عملکرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در رابطه با نصب جداکننده‌های بتی در جاده‌ها گفت: احتمالا پیمان کارانی که برای انجام این کار انتخاب می‌کنید مهارت لازم را ندارند، زیرا کیفیت کارشان مطلوب نیست و گا‌ها شاهد هستیم همین جدا کننده‌ها علل اصلی ایجاد تصادفات هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.