رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: تعداد احکام جایگزین حبس صادر شده در استان اصفهان طی شش ماه ابتدایی امسال را ۱۸ هزار و ۸۳۸ مورد اعلام کرد.

حجت‌الاسلام اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در هشتمین جلسه کارگروه ماده ۲۷ دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با اشاره به لزوم بهره‌گیری از احکام جایگزین حبس در استان اظهار داشت: با بهره‌گیری از ظرفیت مجازات‌های جایگزین حبس می‌توان تا حد زیادی افزایش آمار ورودی محکومان به زندان‌ها را کنترل کرد.

او با اشاره به آمار صدور کیفرخواست‌های شفاهی در استان افزود: حداقل ۲۰ درصد پرونده‌های کیفرخواستی در دادسرا قابلیت صدور کیفرخواست شفاهی را دارند که در حال حاضر تا رسیدن به این عدد فاصله داریم که اموری از جمله آماده کردن زیرساخت‌ها، ساماندهی امور جهت افزایش صدور کیفرخواست شفاهی و نظارت بر عملکرد زیرمجموعه در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام جعفری تعداد احکام جایگزین حبس صادر شده در استان طی شش ماه ابتدایی استان را ۱۸ هزار و ۸۳۸ مورد شامل دوره مراقبت، خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، جزای نقدی روزانه و محرومیت از حقوق اجتماعی و ۴۰۳ فقره مبنی بر استفاده از پابند الکترونیک اعلام کرد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تعداد کل آزادی محکومان از زندان  در استان طی شش ماه ابتدایی امسال را ۱۲ هزار و ۶۲۵ مورد اعلام و خاطرنشان کرد: این آزادی‌ها شامل خاتمه محکومیت، پرداخته وثیقه، عفو، گذشت شاکی، پرداخت دین، پذیرش اعسار، برائت، پرداخت دیه، پابند الکترونیک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار