کمبود دارو‌های حیاتی که یکی از تبعات تجاوز و محاصره کشور یمن است جان ۱۷۰ هزار بیمار را در معرض خطر قرار داده است.

ائتلاف متجاوز سعودی بر فشار خود ضد بخش‌هایی خدمات رسانی در یمن اصرار دارد. به طوری که محاصره شدید بر یمن آثار منفی خود را بر بخش‌های مختلف معیشت و زندگی مردم به ویژه بخش بهداشت و درمان گذاشته و این مسئله مشکلات و درد ورنج‌های زیادی را برای بیماران یمنی به همراه داشته است.

مقامات مرکز حمایت دارویی یمن در صنعاء روز گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی جهت تشریح تاثیر محاصره کشور بر تامین دارو‌های حیاتی‏، اظهار داشتند، تداوم تجاوز و محاصره کشور به تهدیدی جدی برای فعالیت این نهاد در تامین دارو‌های حیاتی برای بیش از ۱۷۰ هزار بیمار قشر ضعیف تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی المسیره، این نهاد در بیانیه‌ای که در این کنفرانس مطبوعاتی قرائت شد ضمن تاکید بر به خطر افتادن جان این بیماران، خواستار گشوده شدن بی قید و شرط فرودگاه صنعاء و بندر حدیده به روی محموله‌های دارویی شد و از سازمان‌های بین الملیی خواست در پی تامین دارو‌های مورد نیاز بیماران خاص مثل بیماران کلیوی باشند.

سمیر السنفی مدیر کل مرکز حمایت دارویی توضیح داد، این مرکز برای ۱۶۹ هزار و ۶۲۷ فرد مبتلا به بیماری‌های خاص و نادر، دارو‌های گرانقیمت را به صورت رایگان تهیه می‌کند، اما در حال حاضر، با کمبود دارو‌های حیاتی و حتی کمبود یخچال برای نگهداری دارو‌ها مواجه است ضمن اینکه محاصره کشورو بسته بودن گذرگاه‌های دریایی و هوایی موجب شد تا هزینه ورود دارو‌ها به کشور بسیار گران تمام شود.

وی ادامه داد، سازوکار حمایت‌های دارویی از سوی سازمان ملل متحد پویا و بر اساس نیاز‌های انسانی در کشور نیست و کشور هم در هشت سال گذشته با روند فزاینده ابتلا به بیماری‌های دیابت‏، سرطانی، کبد و دیگر امراض مزمن روبرو بوده است.

مدیر کل مرکز حمایت‌های دارویی صنعاء از قطع حقوق کارکنان و قطع درآمد‌های دولت ازسوی ائتلاف متجاوزان به عنوان بزرگ‌ترین مشکلات در زمینه حمایت‌های دارویی یاد کرد و گفت، این محدودیت‌ها توانمندی کاری کارکنان را کاهش داد ضمن اینکه بسته بودن فرودگاه صنعا نیز مزید بر علت شد تا شرکت‌های مختلف جهان به نیاز‌های دارویی یمن کم توجه باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
به نام خدا
الهی خیر نبینند جنگ افروزانی که در کشورها جنگ به راه می اندازند و مردم کشورها را به خاک و خون می کشند و پدر و مادرها را می کشند و کودکان را یتیم و آواره می کنند و منابع و ثروت آنان را به یغما می برند .
و خیر نبینند کسانی که به آب و خاک و مردم کشور خود خیانت می کنند و به
استعمارگران فرصت و بهانه می دهند که
در کشورشان جنگ و خونریزی راه بیندازند
و به کشورشان تجاوز کنند.
آخرین اخبار