رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: اهداف پژوهشی باید به سمت محصول محوری و رفع نیاز‌های جامعه هدایت شود.

دکتر سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سومین نشست شورای پژوهشی دانشگاه، پیگیری مسائل حوزه پژوهش را از اولویت‌های دانشگاه خواند که باید به عنوان وظیفه‌ای عمومی برای همه اعضای این مجموعه، محوریت یابد.

او با اشاره به اینکه اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز با علم و انگیزه برای پیشبرد امور تلاش می‌کنند، افزود: با تلاش‌هایی که در سال‌های گذشته در دانشگاه انجام شده حوزه پژوهش دانشگاه پیشرفت‌های خوبی داشته است، اما پژوهش فضایی بی انتهاست که همواره زمینه‌های حرکت و تلاش در این حوزه وجود دارد و باید برای ارتقا و توسعه هرچه بیشتر این حوزه، تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز موفقیت در این عرصه را نیازمند بسترسازی مناسب و امکانات ویژه دانست و گفت: در مجموعه دانشگاه تلاش شده تا این بسترسازی‌ها به بهترین شکل فراهم شود و در اختیار اساتید، دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه قرار گیرد.

دکتر حسینی با اشاره به پیامد‌های منفی ناشی از دوران کرونا بر بسیاری حوزه‌ها از جمله پژوهش، بر ضرورت تلاش برای جبران این وقفه تاکید کرد و از اساتید و پژوهشگران دانشگاه خواست با پیگیری، تلاش و پشتکار، همچون گذشته، در شتاب بخشیدن به مسیر ارتقا و توسعه جایگاه پژوهشی دانشگاه در کشور مشارکت داشته باشند.

او استفاده بهینه از منابع، امکانات و تجهیزات در دانشگاه را امری ضروری خواند و افزود: پژوهش‌ها باید هدفمند باشد و انجام طرح‌های پژوهشی به تولید محصول ختم شود و این محصولات در جامعه معرفی شود تا بتوانیم شاهد بهره مندی موثر از این دستاورد‌ها در مسیر ارتقای سطح سلامت و رفع نیاز‌های جامعه باشیم.

دکتر مهتاب معمارپور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری تعامل با سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف و ایجاد زمینه‌های گسترش برنامه‌های پژوهشی دانشگاه بیان کرد: در همین راستا، ۱۰ اولویت مهم تعیین شده در نظام سلامت، برای همکاری بین سازمانی به سایر ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌ها معرفی شده و در حال پیگیری است.

تلاش برای راه اندازی پارک فناوری سلامت دانشگاه، امضای قرارداد‌های حمایتی با بخش‌های خارج از دانشگاه، جذب اعتبارات از صندوق فناوری ریاست جمهوری و تصویب آیین نامه جدید گرنت برای تکمیل طرح‌های پایان نامه ای، از مهم‌ترین محور‌های گزارش معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار