یوسف شعبانی گفت: براساس اطلاعات سامانه جامع روابط کار، در این مدت تعداد یک هزار و ۲۶ فقره دادخواست در هیئتهای حل اختلاف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان مورد رسیدگی قرار گرفته است.
او گفت: ۹۹ درصد این درخواستها به صدور رأی منجر شده و خوشبختانه ۱۳ درصد آرای صادره نیز سازشی بوده است و همچنین در شعب حل اختلاف نیز ۶۰ درصد درخواستها به صدور رأی منجر شده است و ۹ درصد آرا صادره در این شعب سازشی بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: اختلافات میان کارگر و کارفرما در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین آنها یا نمایندگانشان در شورای اسلامی کار و انجمن صنفی کارگران و کارفرمایان حل و فصل میشود و در صورت سازش نیافتن از طریق هیئتهای تشخیص و حل اختلاف مورد رسیدگی و حل و فصل قرار میگیرد.
شعبانی گفت: براساس ماده ۲۲ آیین دادرسی کار، هر یک از طرفین پرونده میتواند برای خود یک نماینده تامالاختیار انتخاب و به مراجع معرفی کند تا در جهت پیگیر مطالبات آنها اقدام کند.
او گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، اصلاح آیین دادرسی کار با بازنگری ماده ۲۲ آن تأثیر بسزایی در روند رسیدگی عادلانه در مراجع مذکور و احقاق حقوق کارگران و کارفرمایان دارد.
منبع ایکنا