مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت : تولید انواع آبزیان امسال با هزار و ۲۵ تن افزایش نسبت به سال گذشته به ۲۲ هزار و ۱۳۰ تن خواهد رسید.

سیدفرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال گذشته در مجموع ۲۱ هزار و ۱۰۵ تن در این حوزه تولید شد گفت : از این میزان پنج هزار و ۴۸۸ تن ماهیان گرمابی، ۱۲ هزار و ۲۶۷ تن ماهیان سردآبی، هزار و ۲۰۰ تن ماهیان در قفس، ۲ هزار و ۱۲۰ تن ماهیان آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی، ۱۰ تن ماهیان خاویاری و ۲۰ تن نیز میگوی آب شیرین بود.

وی اضافه کرد: امسال پیش بینی می‌شود تولید ماهیان گرمابی و سردآبی به ترتیب ۱۶۲ و ۲۳۳ تن، ماهیان تولیدی در آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی ۳۳۰ تن و ماهیان پرورش در قفس نیز امسال ۳۰۰ تن افزایش پیدا کنند که در مقایسه با پارسال پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه یادآور شد: این استان هم اکنون در حوزه ماهیان گرمابی با تولید سالانه پنج هزار و ۶۰۰ تن در بین استان‌های غیرساحلی رتبه نخست را در کشور دارا است.

افضلی، اضافه کرد: در حال حاضر ۶ هزار و ۳۴۰ هکتار از اراضی این استان به پرورش انواع آبزیان اختصاص دارد که در این میزان اراضی در مجموع بیش از ۲۸۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی گفت: در حوزه ماهیان زینتی اقدامات خوبی در استان انجام گرفته است به طوری که در سال گذشته بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی تولید و روانه بازار مصرف شد که این میزان امسال پیش بینی می‌شود به چهار میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه افزایش پیدا کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.