مدیر جهاد کشاورزی بهارگفت: از ۲۱ هکتار زمین زیر کشت زعفران در این شهرستان، بیش از ۱۰۵ کیلوگرم محصول برداشت خواهد شد.

عبدالحسین اکبری با اشاره به سطح زیرکشت ۲۱ هکتاری زعفران در این شهرستان، گفت: پیش‌بینی می‌شود زعفران کاران شهرستان از این میزان سطح به صورت میانگین۵ تن در هکتار محصول برداشت داشته باشند.

او با اشاره به کیفیت و مرغوبیت بالای زعفران شهرستان بهارگفت: در شهرستان بهار برخی از زعفران کاران با کشت زعفران در اراضی حاصلخیز و مرغوب عملکرد بالایی در تولید این محصول داشته‌اند و موفق شده‌اند در هر هکتار ۱۰ تا ۱۲ کیلو برداشت محصول داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی بهارتعداد زعفران کاران شهرستان بهار را ۳۳ نفر برشمرد و گفت: به گفته زعفران کاران شهرستان اکنون هر گرم زعفران بهار ۵۰۰۰ تومان و هر کیلو زعفران به قیمت ۵۰ میلیون تومان از زعفران کاران بهار خریداری می‌شود.

اکبری با اشاره به اینکه زیستگاه اولیه زعفران استان همدان بوده و زعفران سطح استان همدان از جمله شهرستان بهار از کیفیت بالایی برخوردار است، گفت: در سطح دامنه برخی از کوه‌های شهرستان بهار می‌توان زعفران وحشی را مشاهده کرد که این امر نشان از شرایط مناسب آب و هوایی استان همدان در پرورش و تولید این محصول کم آب ‌بر دارویی دارد.

او با بیان اینکه زعفران تولید شده شهرستان بهار بیشتر در سطح استان به فروش می‌رسد،گفت:خوشبختانه زعفران کاران شهرستان بهار در زمینه بازاریابی مشکلی نداشته و کشت این‌محصول از توجیه اقتصادی بالا و درآمد بالایی برای زعفران کاران برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی بهار هزینه بالای دستمزد کارگر و نیز کمبود کارگر را از مهمترین مشکلات زعفران کاران این شهرستان دانست و گفت: سطح زیر کشت امسال زعفران شهرستان به نسبت سال گذشته حدود یک هکتار افزایش داسته است.

اکبری گفت: در تغییر الگوی کشت یکی از اولویت‌های امسال جهاد کشاورزی شهرستان توسعه کشت‌های کم آب‌بر و گیاهان دارویی از جمله پسته، زرشک،گل محمدی و سایر محصولات کم آب بر بوده که با کلاس‌های آموزشی و ترویجی برای کشاورزان این برنامه در دست اجراست.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.