اعطای مجوز ترانزیت کالای صادراتی از مرز شلمچه

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر از موافقت دولت عراق برای ترانزیت کالاهای صادراتی ایران از مرز شلمچه به مقصد دیگر کشورها خبر داد.

هانی فیصلی با اشاره به پیگیری اتاق بازرگانی خرمشهر در ۲سال اخیر برای دریافت امتیاز ترانزیت کالاهای صادراتی به مقصد کشور کویت از طریق مرز زمینی شلمچه، گفت: پس از پیگیری ها و مکاتبات متعدد، با این درخواست موافقت شد.

او با بیان اینکه مرز مشترک صفوان میان کشور عراق و کویت و فاصله نزدیک آن به مرز بین المللی شلمچه، امکان ترانزیت ارزان و سریع کالاهای صادراتی ایران به کویت را فراهم می کند، توسعه تجارت از طریق این راه ترانزیتی به دلیل کاهش هزینه های و زمان ارسال کالا را، عامل افزایش توان رقابت تولیدات ملی با کالاهای دیگر کشورها در بازار کویت و توسعه تجارت و تصاحب سهم بیشتری از بازار این همسایه مهم کشور دانست.

رئیس اتاق خرمشهر هزینه اعلام شده از سوی گمرکات عراق برای ترانزیت کالاها از طریق خاک این کشور به دیگر کشورهای همجوار را حدود ۲۵۰ دلار اعلام کرد و گفت: این امر به کاهش هزینه های ترانزیتی صادرات کالاها برای کشورمان منجر خواهم شد.

آقای فیصلی همچنین به پیشینه تجارت خرمشهر و کویت اشاره و احیای تجارت خرمشهر با کشور کویت را یکی از اهداف همیشگی اتاق خرمشهر برشمرد و ابراز امیدواری کرد با تخصیص این مزیت به مرز بین المللی شلمچه شکوفایی هر چه بیشتر این مرز بین المللی و نیل به اهداف تجاری را به ارمغان آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.