بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی/سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن عسل و مربا از درکارخانجات صنعتی سراب

سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن عسل و مربا از درکارخانجات صنعتی سراب تولید و به کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

فرماندار سراب گفت: سالانه حدود ۸ هزار تن عسل ومربادر کارخانجات صنعتی این شهرستان تولید می‌شود که از این مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ تن به کشور‌های خارجی و همسایه صادر می‌شود.

 

 علی جهانی در جلسه بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی سراب افزود:انواع فرآورده‌های عسل و مرباجات این شهرستان در بسته بندی‌های مختلف، به کشور‌های عراق، کویت، روسیه، مالزی، آذربایجان، افغانستان، پاکستان و آلمان صادر می‌شود.

 

 او ادامه داد: در این منطقه سالانه ۲ هزار و ۸۰۰ تن عسل طبیعی نیز تولید می‌شود و این شهرستان با دارابودن ۶۵ هزار کندوی عسل، رتبه اول استانی در تعداد کلونی زنبور عسل و رتبه دوم تولید عسل را دارد.

 

فرماندار سراب اصلی‌ترین دغدغه صاحبان صنایع در این شهرستان را نبود نقدینگی و سرمایه در گردش عنوان کرد وافزود تعلل برخی بانک‌های عامل در اعطای تسهیلات مصوب شده موجب شده تا تعدادی از کارخانجات لبنی این شهرستان با یک سوم ظرفیت تولید فعالیت کنند.

 

جهانی با تاکید بر ضرورت توسعه صنایع در این شهرستان گفت افرادی که به عنوان سرمایه گذار در شهرک صنعتی زمین اختیار کرده وتا کنون هیچ اقدامی نکرده اند باید هر چه سریعتر نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند ودر غیر اینصورت برابر قوانین زمین در اختیار متقضاییان جدید قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.