کارشناس بهداشت محیط استان کرمانشاه گفت : امسال حدود ۵ هزار نمونه گیری در مورد سلامت آب استخر‌ها کدورت سنجی کلرسنجی انجام شده است.

اسکندری،کارشناس بهداشت محیط استان کرمانشاهبا بیان اینکه در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا استخر‌ها تعطیل بودند گفت : امسال با فروکش کردن کرونا شاهد فعالیت دوباره آن‌ها بودیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل نظارت بر استخرها با حساسیت بیشتری انجام شد و نمونه گیری از آب استخر‌ها چند برابر شد.

کارشناس بهداشت محیط استان کرمانشاه با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۲۹ استخرفعال داریم گفت: امسال ۶۳۵ بازدید از آن‌ها انجام شده است.

اسکندری بیان داشت: امسال ۱۶۳۶ مورد کلر سنجی، ۱۴۲۰ سنجش پی اچ آب، ۳۴۵ نمونه میکروبی و ۱۶۳۶ مورد کلر سنجی انجام گرفته شده است.

وی افزود: در این بازدید‌ها در استخر‌های استان شرایط استاندارد رعایت شده بود و مشکلی از نظر نمونه‌های میکروبی و کدورت سنجی نداشتیم.

کارشناس بهداشت محیط استان کرمانشاه با بیان اینکه همه استخر‌ها به تصفیه و سیستم سالم سازی آب مجهز هستند افزود: روزانه بخشی از آب استخر با آب تازه جاگزین و به طور مرتب تصفیه می‌شود و استاندارد‌های آب استخر در حد آب آشامیدنی است.

وی گفت: با توجه به اینکه اکنون در زمان بروز بیماری انفلوآنزا، کرونا و سرماخوردگی هستیم توصیه می‌شود شهروندان اگر بیماری تنفسی دارند از رفتن به این مکان خودداری کنند و در صورت داشتن بیماری پوستی به مسئول استخر اطلاع دهند.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند تا بازرسان بهداشت در اسرع وقت به ان رسیدگی کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.